וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ ליחימוביץ': מושיט לך יד, אך מעשייך הם שיקבעו

פנחס וולף

25.9.2011 / 20:30

המפסיד במירוץ לראשות העבודה בירך את היו"ר החדשה, תוך אזהרה: "מעשייך יקרבוך ומעשייך ירחיקוך". יחימוביץ' מצדה סיפרה כי מאז הפריימריז התפקדו למפלגה למעלה מ-1,000 איש

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכהף טל רזניק)

עם ניצחונה של ח"כ שלי יחימוביץ' בבחירות לראשות מפלגת העבודה, מתגייסים חברי המפלגה מאחוריה, בציפייה לדרך חדשה. ח"כ עמיר פרץ, מי שהפסיד את המירוץ ליחימוביץ', כינה הערב (ראשון) את יו"ר המפלגה החדשה כ"ראשונה בין שווים" ובירך אותה שוב על ניצחונה. במהלך כנס שנערך לרגל סיום מערכת הבחירות בסמינר הקיבוצים, אמר פרץ כי "התחייבנו שאנחנו נשארים במפלגה. הודענו פעם אחר פעם שאיננו משרתים אדם או איש, אנחנו משרתים דרך. כשראיתי את נתניהו אמרתי לעצמי: המחנה הזה יעשה הכל כדי למנוע אפשרות של איזושהי טעות", והוסיף כי "לא נגרום לכך ששלי יחימוביץ' תידחף לזרועותיו של נתניהו. נעמוד על כך שהעבודה תייצר אלטרנטיבה. שלי היא היום יו"ר העבודה. צריך לדעת לקבל זאת. היא ראשונה בין שווים, וכך אנחנו צריכים לראות זאת. עלינו לסייע לה ככל שנוכל, אבל ברור לחלוטין שהדברים תלויים גם בה".

עוד על הבחירות לראשות העבודה
אחרי הניצחון: יחימוביץ' בקמפיין לגיוס תרומות
שלי יחימוביץ': "נציב אופוזיציה אמיתית לליכוד"
משלי עד חלי: דרכה המטאורית של יושבת ראש העבודה
יחימוביץ' ניצחה בפריימריז לעבודה בפער גדול

עמיר פרץ, בכנס סיום מערכת הבחירות של מפלגת העבודה בסמינר הקיבוצים, ספטמבר 2011. נמרוד סונדרס
"משקעים אינם תכנית עבודה". עמיר פרץ, הערב/נמרוד סונדרס

פרץ הוסיף ואמר כי "מצוות הפיוס הנדרשת היום היא מצוות פיוס לאומית השייכת למדינת ישראל כולה. אני רוצה לפנות בשמכם ליו"ר המפלגה החדשה: ח"כ שלי יחימוביץ', נבחרת לעמוד בראשות מפלגת העבודה ואנו מברכים אותך על כך. עכשיו את נושאת באחריות, אך התוצאות ישליכו על כולנו ולכן אנחנו מושיטים לך יד. הייתי במספיק עימותים עד היום וכשהחלטתי שאני לא בא - לא באתי, וכשהחלטתי לשתף פעולה – באתי. לכן אני אומר: אנחנו מושיטים לך יד. זו שעת כושר חשובה לכולנו, למפלגה ולמדינה. אם תובילי את הדברים בשכל תוך פתיחות ושקיפות. משקעים אינם תכנית עבודה. מעשייך יקרבוך ומעשייך ירחיקוך".

ח"כ בנימין בן אליעזר, שהשתתף אף הוא בכנס אמר לפרץ: "מכאן והלאה הבמה היא של שלי ושלך. אתם חייבים לרוץ יחד. מעולם ישראל לא הייתה במצב מסובך כמו בימים האלו", והוסיף כי "בפעם הראשונה מזה זמן רב אני רואה סיכוי אדיר שהעבודה תחזור להיות מפלגת שלטון. חיבור ביניכם יכול להביא להרמת שני הדגלים - החברתי והמדיני. אעשה הכל - חוץ מלחתן אתכם - כדי שתוכלו לעבוד יחד. ידידי, אריק שרון, אמר לי פעם: הכי חשוב בפוליטיקה להיות ב'לופ'. יום אחד אתה למעלה, יום אחד אתה למטה. צריך להיות ב'לופ'".

במקביל, סיפרה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כי מאז הפרימרייז התפקדו למפלגה קרוב לאלף איש. במהלך טקס הרמת כוסית בתנועת המושבים של מפלגת העבודה שנערך הערב, אמרה יחימוביץ' כי "מדובר בגל גדול שבכוונתו להרים כדי לחזק את המפלגה ואת דרכה. אלו אנשים שמבינים כי התפקדותם משפיעה גם בחיזוק מפלגת העבודה וגם ביכולתם להשפיע על דרכם". עוד אמרה יחימוביץ' כי "אני נמצאת בעיצומו של סבב אינטנסיבי של פגישות טובות ומועילות עם צמרת המפלגה ועם נושאי תפקידים מרכזיים, כדי לבצע הערכות של המפלגה, הן לבנייתה מחדש והן כדי להתכונן לבחירות, אשר אפשר שיתקיימו מוקדם מכפי שחושבים". יחימוביץ' הודיעה כי תיפגש השבוע, ככל הנראה ביום שלישי, עם פרץ לפגישה הראשונה בין השניים מאז הבחירות.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully