וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים נעצרו בתל אביב, בחולון הוקם המאהל מחדש

7.9.2011 / 19:33

עשרות פעילי המחאה החברתית הפגינו לאורך כל היום בתל אביב במחאה על פינוי האוהלים. 30 עוכבו לחקירה. במקביל, מתכוננים הפעילים להפגין גם בשכונת לוינסקי ומול בית ראש העיר

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד)

יום של הפגנות: פעילי מחאת האוהלים הפגינו לאורך כל היום (רביעי) מול בניין העירייה בתל אביב במחאה על פינוי האוהלים בעיר. הפעילים חסמו את רחוב אבן גבירול לכיוון דרום ולמקום הגיעו כוחות משטרה רבים. בהפגנה נעצרו 30 בני אדם. במקביל, מתכננים הפעילים הפגנות נוספות בשעות הלילה בגינת לוינסקי, בשל צו הפינוי שהוצא למאהל במקום, ומול ביתו של ראש עיריית תל אביב רון חולדאי.

פינוי אוהלי המחאה - כותרות אחרונות
מאות הפגינו מול עיריית תל אביב נגד פינוי אוהלים
מאהל ג'סי כהן בחולון פונה: "הגיע צבא של שוטרים"
אחרי הפרחים: עיריית תל אביב פינתה אוהלים ברחבי העיר
פעילי המחאה דורשים: קרוואנים במקום אוהלים

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה להפגנה כי "עיריית תל אביב-יפו תמכה במחאה מראשיתה וסיפקה לה שירותים לאורך זמן. ראש העירייה הביע תמיכתו במטרות המחאה ובבעיות שהוצפו במסגרתה ונתן לה להימשך תקופה ארוכה. גם בהמשך, לאחר פירוק המאהלים, עליו הודיעו מובילי המחאה, תאפשר העירייה את המשך המחאה, כאשר תקים ארבעה מתחמי הידברות ושיח בשדרות רוטשילד, נורדאו ובן גוריון, זאת ללא הפרעה למרחב הציבורי".

"עם זאת", נמסר מהעירייה, "בעקבות תלונות תושבים המתגוררים בסמוך על רעש, סמים, צואה בחצרות הבתים ומפגעים רבים נוספים וכן הפקעת המרחב הציבורי והתנהגות לא ראויה של השוהים בשדרות, אנו נדרשים להחזיר את השדרה לשימוש הציבור הרחב ולנקותה. העירייה פנתה בימים האחרונים ליושבי האוהלים והציעה סיוע בפינוי ובמתן מענה סוציאלי לנזקקים ואוהלים רבים אכן פונו באופן עצמאי. לא נאפשר לקבוצות קיצוניות הנוקטות בגילויי אלימות ומפירות את החוק ולאלו הקוראים לעובדי ציבור "נאצים" לנהל את הסדר הציבורי בעיר, ואף נוציא צווי פינוי כנדרש על מנת להחזיר את השדרות הציבוריות בעיר לתפקוד מלא".

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
ההפגנה מול בניין העירייה בתל אביב, היום/דרור עינב

במקביל להפגנה זו, החלו פעילי המחאה בשכונת ג'סי כהן בחולון להקים מחדש את המאהל. עד כה הוקמו ארבעה מבנים במקום והפעילים מתכוונים לבנות שלושה נוספים. ניסן זכריה, ממקימי המאהל, אמר כי "הם הורסים ואנחנו בונים. הכל לטובת משפחות שאין להן דבר". בשלב זה, לא הוצאו צווי פינוי נגד המבנים החדשים.

המבנים בחולון פונו בצהריים על ידי העירייה, ובמקום אירעו עימותים בין פעילים לבין פקחי העירייה. מאות שוטרים הוזעקו למקום ויושבי המאהל חדלו לבסוף מהתנגדותם לפינוי. פעילים רבים מהמאהלים השונים ברחבי הארץ הגיעו למקום על מנת לתמוך במפונים.

הפגנה מול בניין עיריית תל אביב במחאה על פינוי המאהלים בתל אביב, ספטמבר 2011. דרור עינב
ההפגנה מול בניין העירייה בתל אביב, היום/דרור עינב

גם בתל אביב פינו פקחי העירייה אוהלים, זאת לאחר שהודיעו אתמול על כוונתם לפנות את המאהלים עד לערב ראש השנה. עיריית תל אביב התייחסה הערב לפינוי ומסרה כי "בהמשך להודעת מנהיגי המחאה על סיום שלב האוהלים, ובהמשך לפינויים של כ-600 אוהלים בעיר על ידי המפגינים, ניקתה הבוקר העירייה את שדרות רוטשילד, בן גוריון ונורדאו מאוהלים עזובים וריקים אשר היוו מפגע תברואתי. הציוד אשר נלקח, רובו ככולו הינו פסולת ועל כן לא היה טעם לאחסנו. טענות קונקרטיות בדבר ציוד אישי בעל ערך אשר נלקח שלא במתכוון ייבחנו, והעירייה תפעל על פי הצורך".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully