וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בשגרירות בטריפולי, הראשון מאז מות קדאפי

23.4.2013 / 12:29

מכונית תופת התפוצצה מול שגרירות צרפת. שני מאבטחים נפצעו ולמקום נגרם הרס רב. התושבים במקום חוששים שכמו בנגזי, גם בירת לוב תהפוך למוקד למתקפות של ארגוני טרור

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

מכונית תופת התפוצצה הבוקר (שלישי) מול שגרירות צרפת בטריפולי, בירת לוב. שני מאבטחים צרפתים נפצעו ולמבנה נגרם נזק רב. זהו הפיגוע הראשון נגד מבנה דיפלומטי בבירת לוב מאז מותו של שליט המדינה, מועמר קדאפי, בסוף 2011, והשני המשמעותי בעיר מאז הקיץ.

תושבים המתגוררים ליד השגרירות הצרפתית העידו על פיצוץ עז שנשמע בשעה 07:00. אחד הקירות התוחמים את השגרירות קרס והתמוטט לגמרי. לפחות שתי וילות ושלוש מכוניות שחנו במקום ניזוקו מרסיסים שהתעופפו ממכונית התופת. חלונות בתים במרחק של עד 200 מטרים התנפצו.

פיגוע בשגרירות צרפת בטריפולי, לוב, אפריל 2013. רויטרס
זירת הפיגוע, הבוקר בטריפולי. שר החוץ הצרפתי יבקר היום בעיר/רויטרס

בתקופה שחלפה מאז תום המערכה הצבאית שתרמה להפלתו של קדאפי, זלגו כלי נשק רבים לידי ארגונים קיצוניים. עם זאת, עיקר המתקפות נגד גורמים מערביים התרכזו בעיר בנגזי שבמזרח המדינה, ותושבים בטריפולי התלוננו הבוקר על ריכוז השגרירויות הרבות בתחומן, המסכן לדבריהם את בטחונם. הפיגוע החמור ביותר בבנגזי היה נגד הקונסוליה האמריקנית בחודש ספטמבר 2012, בו נהרג השגריר האמריקני כריס סטיבנס ושלושה דיפלומטים נוספים.

אף ארגון לא קיבל אחריות לפיגוע הבוקר. הפלג הצפון-אפריקאי של אל-קאעדה (AQIM) איים שוב ושוב בתקופה האחרונה לנקום בצרפת על מעורבותה הצבאית במאלי, ואנשיו הוציאו להורג כמה בני ערובה צרפתים שהוחזקו בשבי ברחבי אפריקה. שר החוץ הצרפתי לורן פביוס יבוא היום לטריפולי, והנשיא פרנסואה הולנד אמר כי על הרשויות בלוב להביא את האחראים לפיגוע לדין בהקדם האפשרי.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully