וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק צהר" עבר בקריאה ראשונה: "לא נכנענו לאיומים"

פנחס וולף

22.5.2012 / 5:16

החוק החדש יאפשר לבני זוג להינשא בכל רבנות בה יחפצו, ובכך גם יסדיר את מיזם הנישואין של ארגון "צהר". יוזמת ההצעה, ח"כ קירשנבאום: "מהפכה בתחום הנישואין בישראל"

הכנסת אישרה אתמול (שני)בקריאה ראשונה את הצעת החוק שהעלתה חברת הכנסת פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו), לפתיחת אזורי רישום בנישואין, ברוב של 25 ח"כים מול שמונה מתנגדים. על פי ההצעה, המכונה "חוק צהר" מאחר שבמסגרתה יוסדר מיזם הנישואין של רבני ארגון "צהר", תוגדר כל מדינת ישראל כשטח רישום אחד ובכך תאפשר לזוגות להינשא בכל רבנות בה יחפצו.

כיום, כל זוג שבכוונתו להינשא מחויב להירשם בעיר מגוריו של אחד מבני הזוג – הנחיה המגבילה את הזוגות ולא מאפשרת להם לבחור באיזו רבנות הם מעוניינים להינשא. בעיה נוספת העולה מההגבלה היא שישנן רבנויות מחמירות יותר מאחרות אשר אינן מקבלות גיורים צבאיים, ומקשות על זוגות שהוריהם לא נישאו בארץ או שהם עצמם לא נולדו בארץ. כמו כן תסדיר הצעת החוק את פעילותו של ארגון "צהר", המחתן זוגות מכל הארץ.

מטרת החוק היא להקל על הזוגות הנישאים וכן ליצור תחרות בין הרבנויות על משיכת זוגות, מאחר שהרווח מכל זוג הוא 600 שקלים. כך, רבנויות מחמירות יאבדו זוגות המבקשים להינשא ויאלצו להגמיש את התנאים. לדברי קירשנבאום, יוזמת החוק, "מדובר במהפכה בתחום הנישואין במדינת ישראל. אני מברכת את הכנסת על אישור החוק לאחר כל הקשיים בגיבוש ההסכמה סביבו".

גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין (הליכוד) שנמנה על יוזמי הצעת החוק, בירך על המהלך. "שוב הוכחנו שאנחנו לא נכנעים לאיומים וסחטנות ומקדמים חקיקה חשובה ומהפכנית בתחום של דת ומדינה", אמר אלקין. "לאזרחי מדינת ישראל מגיע להתחתן אצל רבני צהר מסבירי פנים ונגן על זכותם זאת בחירוף נפש".

לקריאה נוספת
מצגר נגד הכנסת: "חוק צהר" יגרום לריבוי ממזרים
"חוק צהר" אושר טרומית, נתניהו הצביע נגדו בטעות
ליברמן מנצל את משבר רבני צהר כדי לאיים על הממשלה?

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully