וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הורה לכוח שמונע שיגורי רקטות לנטוש העמדות

2.2.2014 / 0:27

לוואלה! חדשות נודע כי בשל תקיפת חיל האוויר הישראלי ברצועה בסוף השבוע, הורה הארגון לאנשי "כוח הריסון" - המונה מאות אנשים, לעזוב את המוצבים הפרושים לאורך הגבול

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: מחבלים פלסטינים ירו רקטות לעבר שער הנגב בשבוע שעבר)

חמאס הסיג את רוב כוחותיו המוצבים בגבול בין ישראל לרצועת עזה, אשר אמורים למנוע ירי של טילים לעבר ישראל מצד ארגוני הטרור השונים - כך נודע לוואלה! חדשות. בליל חמישי האחרון תקף חיל האוויר בעזה, בתגובה לשיגור רקטת גראד לעבר נתיבות. מקורות פלסטינים ברצועה מסרו כי בעקבות אותה תקיפה, הורתה הזרוע הצבאית של חמאס לאנשי "כוח הריסון" לסגת מאזור הגבול. זהו המנגנון שאמון על מניעת ירי הרקטות והטילים לעבר ישראל מעזה.

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב מודאגת: "מתנגדים לחרמות על ישראל"
האסונות של משפחת לפיד
רציתי לשרת כמו כולם שלא יגידו שאני שונה

ביממה האחרונה ניכר כי רוב הכוח לא התייצב בעמדות הסמוכות לגבול עם ישראל. מדובר בצעד שעלול להתפרש כמתן אור ירוק של חמאס לארגונים השונים ברצועה לשגר רקטות לעבר ישראל. עם זאת, עדיין לא ניכרת הסלמה בשטח וייתכן שחמאס מסיג את הכוחות כמסר לישראל, אולם במקביל ממשיך לדרוש מהארגונים השונים שלא לירות לעברה.

צה"ל חיסל הלילה את אחמד זעאנין, שהיה מעורב בירי הרקטות לישראל בזמן הלוויית שרון, ינואר 2014. רויטרס
תקיפת חיל האוויר בחודש ינואר ברצועת עזה/רויטרס

בעקבות הירי לעבר ישראל ביום חמישי, הזהיר שר הביטחון משה יעלון כי הוא רואה בחמאס אחראי למצב ברצועת עזה והתריע מפני הסלמה. גם השר לעניינים אסטרטגיים, יובל שטייניץ, אמר דברים ברוח דומה היום. "כוח הריסון" של חמאס מונה כ-900 חיילים הכפופים לזרוע הצבאית של הארגון, ואנשיה מקבלים ממנה משכורת. בחודשים האחרונים הגדיל חמאס את מצבת הלוחמים בכוח זה כדי למנוע ירי של רקטות והסלמה במצב. אולם נוכח ההפצצות החוזרות ונשנות על מוצבי החמאס על ידי חיל האוויר, הוחלט ככל הנראה על צעד המחאה הזה.

פעיל הזרוע הצבאית של חמאס מחזיק רקטת קסאם. GettyImages
פעיל חמאס ברצועה עם רקטת קסאם/GettyImages

בחודש יוני 2013 דווח בוואלה! חדשות כי חמאס מפעיל ברצועת עזה כוח של מאות שוטרים הפועל 24 שעות ביממה כדי למנוע ירי של רקטות לעבר ישראל. גורם ערבי בכיר הסביר כי מאז שמצרים הגבירה את המעורבות שלה במתרחש ברצועת עזה והיא מפעילה מכבש לחצים על חמאס בניסיון למנוע את ירי הרקטות, פועל הארגון האיסלאמי במלוא המרץ כדי לשמור על השקט ברצועה, גם במחיר של עימות עם הארגונים האיסלמיסטים הקטנים, כמו הקבוצות הסלפיות. בתקופה שבה פעל הכוח, בעיקר בחודשי הקיץ, הורגשה ירידה בכמות שיגורי הרקטות לעבר ישראל, בהשוואה לתקופה שקדמה למבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012.

(עדכון ראשון: 21:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully