וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה מצפון הארץ נעצר בחשד להזדהות עם דאעש

תושב כפר קרע בן 24 נעצר לאחר שבביתו נמצאו דגלי הארגון לצד ניירות וספרות מקורית בנושא ג'יהאד. בחקירה ראשונית הודה כי הביא את החפצים לאחר ששהה בירדן לצורך לימודים

מחמוד מוסטפא מחאמיד המורה מכפר קרע החשוד בהזדהות עם דאעש, בית משפט השלום חדרה. שלומי גבאי
החשוד, סלאח א-דין מחאמיד, לאחר הארכת מעצרו. היום/שלומי גבאי

סלאח א-דין מחאמיד, תושב כפר קרע שבצפון הארץ בן 24, נעצר היום (שני) בחשד להזדהות עם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" (דאעש) לאחר שבביתו נמצא חומר תעמולה של הארגון. מחאמיד, המשמש מורה ללימודי האיסלאם בבית ספר תיכון באזור, הודה בחקירתו כי הביא את החומרים, בהם דגלי הארגון שתלה בסלון ביתו, לאחר ששהה בירדן לצורך לימודיו. כמו כן, טען כי החומרים שנתפסו רלוונטים לעבודתו. בית משפט השלום בחדרה האריך את מעצרו בשלושה ימים וחקירתו במשטרה נמשכת.

ניצב-משנה שמעון בן-שבו, מפקד משטרת עירון אמר כי "בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל אצלנו, בוצע חיפוש בביתו של החשוד שם נתפסו חומרי תעמולה של ארגון דעאש וכן ממצאים נוספים. החשוד הובא לחקירה ובסיומה נעצר, מדובר בתופעה חדשה ואנו פועלים בנושא".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
תושב אום אל-פחם הורשע באימון עם דאעש בסוריה
אובמה מודה: המעטנו בכוחו של דאעש בסוריה
הסוואה, נטישת עמדות והטעיה: דאעש משנה טקטיקה

תושב כפר קרע נעצר בחשד להזדהות ותמיכה בדאעש 29.9.14. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"מדובר בתופעה חדשה". החומרים שנמצאו בביתו של החשוד/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

עורך הדין מוחמד אגבאריה, המייצג את החשוד, שמלמד בתיכון "עתיד" בג'סר א-זרקא, אמר בתגובה כי "מרשי ענה לשאלות החוקרים ומכחיש בכל תוקף את המיוחס לו. הוא לא ביצע שום עבירה. גם הדגל שהחזיק בביתו לא מהווה עבירה על החוק שכן הוא לא הניף אות בשום מקום אלא בסלון ביתו. מרשי נתן לחוקרים תשובות מפורטות לגבי ספרי האיסלאם שנמצאו בביתו. מדובר בספרים ששימשו אותו בלימודי האיסלאם כשהיה בירדן. אנחנו מקווים שהמשטרה תשחרר אותו במהרה".

עוד הוסיף אגבאריה כי "הדגל המדובר הוא בכלל במקורו דגל האיסלאם. ארגון דעאש אימץ אותו לאחרונה, אך זה כלל לא אומר כי הוא שלו בלבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בשבוע שעבר הרשיע בית משפט השלום בחיפה את אחמד שורבאג'י, תושב אום אל-פחם בן 23, בכך שנסע לסוריה בינואר השנה והתאמן לצד אנשי דאעש. בית המשפט קבע כי יש במעשיו כדי לסכן באורח ממשי את ביטחונה של מדינת ישראל. הפרקליטות הודיעה כי קיימת אפשרות שתבקש להשית עליו עונש מאסר בפועל.

נגד שורבאג'י הוגש כתב האישום לפני כארבעה חודשים, ובו נטען כי הוא ושלושה מחבריו יצאו מישראל והסתננו לסוריה דרך טורקיה בעזרת מבריחים, על מנת לחבור לכוחות המורדים בסוריה ולסייע להם בלחימתם נגד המשטר. בהגיעם לסוריה הם חברו ליחידת מורדים חמושים המכנה עצמה "ג'ייש מוחמד" (צבא מוחמד). במסגרת יחידה זו שהה שורבאג'י בבסיסה במשך כשבוע והתאמן אימוני כושר גופני. בהמשך גויסו הוא וחבריו לארגון דאעש.

ילדים בבית יתומים בעיר מוסול מניפים את דגל המדינה האיסלאמית (לשעבר – דאעש), ספטמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
ילדים יתומים במוסול מניפים את דגל הארגון/צילום מסך, יוטיוב

פרקליטיו של שורבאג'י טענו כי לבית המשפט בישראל אין סמכות לשפוט אותו בגין העבירות, משום שהאימונים הצבאיים נעשו בסוריה ואין כל זיקה לביטחונה של ישראל. נוסף על כך, טענה ההגנה כי נעשית אכיפה סלקטיבית בעבירה. עם זאת, בית המשפט דחה טענות אלה, וקיבל את עמדת המדינה שלפיה "יציאה לאימונים צבאיים במדינת אויב בכלל, בסוריה בפרט ובמסגרת ארגון דעאש בכלל זה, היא מעצם טיבה עבירה ביטחונית אשר טומנת בחובה סכנה רבה לביטחון ישראל".

"תופעה של יציאת אזרחים או תושבים מישראל לזירת הג'יהאד בסוריה להשתתף בלחימת המורדים נגד הממסד הסורי טומנת בחובה סיכון ממשי כי הכשרה אידיאולוגית וצבאית שיעברו שם תנוצל על ידם לצורך פעילות חבלנית עוינת נגד הממסד הישראלי", כתבו השופטים בהחלטתם. שורבאג'י הורשע בעבירות של יציאה שלא כדין ואימונים צבאיים אסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully