וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהלווית הבנים: "היום הפך ליום אבל לאומי"

איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער נקברו זה לצד זה בבית העלמין במודיעין, לשם הגיעו אלפים רבים. שלושת האבות אמרו קדיש על ילדיהם שנרצחו. הנשיא פרס: "פקד את העם אסון"

עריכה: קשת סידי

פרידה עצובה: שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו - איל יפרח בן ה-19, גיל-עד שער בן ה-16 ונפתלי פרנקל בן ה-16 הובאו הערב (שלישי) למנוחות זה לצד זה בבית העלמין במודיעין, לבקשת המשפחות. בהלוויה נשאו דברים נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו ואחרים. אלפי בני אדם מכל רחבי הארץ הגיעו לבית העלמין כדי לחלוק כבוד אחרון לשלושה.

רצח הנערים - כותרות אחרונות
האזינו: זו השיחה של הנערים למוקד המשטרה
אמו של נפתלי: "קיווינו שיהיו לכם עוד הרבה שנים בעולם"
"אחד הנערים התנגד בצורה משמעותית לחטיפה"
ליברמן: "צריך מבצע 'חומת מגן 2' שיפגע בחמאס"

טקס הקבורה נפתח באמירת קדיש על ידי שלושת אבות הנערים, ובנשיאת תפילה מאת רב העיר מודיעין. הרב הראשי לישראל דוד לאו אמר בהספדו: "גם אם גדעתם את השלושה הללו, לעולם לא תצליחו לגדוע את העם - כי יש גיל-עד, נפתלי ואיל בכל ישראל, ובכל העולם".

ראש הממשלה נתניהו הביע בנאומו שאט נפש מהרצח, וחיזק את בני המשפחות השכולות. "ב-18 הימים האחרונים נחקקו בלב העם כולו דמויותיהם של גיל-עד, איל ונפתלי. שלושה נערים זכים וישרי דרך, שידם של בני עוולה האוחזים במאכלת הונפה עליהם. חייהם נגדעו באבחה ובטרם עת".

"הרוצחים - באכזריות אין קץ וללא הנד עפעף, הפרו את הצו 'אל תשלח ידך אל הנער'", הוסיף נתניהו. "אלה רוצחי ילדים בזויים, שאחיהם צוהלים על דם טהורים שנשפך. תהום מוסרית עמוקה מפרידה בינינו לבין אויבנו. הם מקדשים את המוות, אנחנו את החיים. הם את האכזריות, ואנחנו את הרחמים. זהו סוד כוחנו, זהו גם בסיס לאחדותנו". עוד אמר: "היום הזה הפך באופן ספונטני ליום אבל לאומי. העם התפלל לשובם אבל הבנים לא חזרו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרס בהלווית הבנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא פרס אמר: "התפללנו כל אחד לחוד וכולנו ביחד שייקרה הנס, ושנראה אותם חוזרים בשלום למשפחתם. לצערנו פקד אותנו אסון הירצחם, ואבל כבד ירד על העם כולו. אנו עם עתיק ימים, מאוחד עמוק בשורשיו ובתורתו. שלושת הבנים הנפלאים הללו חשפו את הפסגות של עמנו. עם שמפגין נחישות שאין דומה לה בעמים".

הנשיא שיבח את ההתגייסות של זרועות הביטחון במאמצים למצוא את הנערים, ואמר כי הוא מאמין שהאחראים לרצח ייתפסו. "ראינו את צה"ל, השב"כ, המשטרה והמתנדבים עם עיניים טרוטות, מדלגים על סלעים עם רגליים שאינן יודעות לאות, עם תחושת שליחות. אני יודע שידכם תשיג את הרוצחים ושהם יבואו על עונש. ישראל תנקוט ביד קשה עד שהטרור ייעקר משורש. ולכל השמחים לאיד - אני רוצה לומר שהטרור הוא בומרנג, מכוון נגדנו אבל פוגע במשלחיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הלוויית שלושת הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. דרור עינב
הלוויית שלושת הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014/דרור עינב

במקביל, פורסמה ההקלטה של שיחת הטלפון של גיל-עד שער למוקד 100 של המשטרה מיד אחרי שהבין שהוא וחבריו נחטפו. במהלך השיחה נשמע קולו של גיל-עד אומר "חטפו אותי", ולאחר מכן נשמעות צעקות: "ראש למטה, ראש למטה", ככל הנראה במבטא ערבי. המוקדן משיב: "הלו? הלו? הלו?".

טקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
טקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר נפרדו המשפחות מיקירהן בטקסי האשכבה. בטלמון שבבנימין נערך טקס האשכבה לגיל-עד שער, בעיר אלעד נפרדו מאיל יפרח, ובקיבוץ שעלבים שליד נוף איילון נערך טקס האשכבה השלישי, לנפתלי פרנקל.

אורי יפרח, אביו של איל, ספד לו. "במהלך הימים אימא אמרה לי שאיל יבוא. אנחנו האמנו שתבוא הביתה. כל כך האמנו". בכאב גדול הוסיף: "אתה קדוש, אתה היית בחייך קדוש. נתת כוחות לכל כך הרבה אנשים, עכשיו אתה תיתן גם לנו כוחות".

בת-גלים שער ספדה לבנה. "גיל-עד, כל כך הקפדנו לכתוב את שמך עם מקף כדי שלא ייקרא 'גלעד', ומי חלם שבגיל 16 נבנה לך גלעד. מותך קיבל משמעות עמוקה ונשגבה, שעוד דורות ידברו אודותיו. האמונה שנתנה לנו כוח להתמודד עד כה היא שתיתן לנו כוח הלאה. "הבאתי לך היום את החבר הכי טוב, את האח היחיד שלי", אמרה בדמעות שיראל שער, אחותו של גיל-עד בפנייתה לאלוהים.

הלוויית שלושת הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. דרור עינב
הקברים שבהם הוטמנו השלושה/דרור עינב

רחל, אמו של נפתלי פרנקל, נפרדה מבנה ביגון. "ילד אהוב שלנו, זקוף ויפה. קיווינו שיהיו לכם עוד הרבה שנים בעולם הזה. תנוח בשלום ילד שלי, אנחנו נלמד לשיר בלעדיך.
הקול השני שלך תמיד, תמיד, תמיד נשמע בתוכנו". האם התייחסה למקרה הרצח עצמו ואמרה: "זה לא היה רוע אקראי. האנשים האלה יצאו לצוד. והקדוש ברוך הוא בחר בכם להיות הפוסטר שלו, להיפך, לטוב ולאהבה".

האב אברהם הוסיף: "איני יודע מדוע הלכת מאתנו כה צעיר, אבל דמותך תוליך את כולנו, את כל העם הזה, קדימה - ובכך יש נחמה. אנחנו לא שוכחים ולו לרגע אחד - אתה הילד שלנו ותמיד תהיה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחים עם דגלי ישראל בדרך ללוויה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, בירושלים הפגינו מאות בני אדם בתגובה לרצח הנערים, וניסו לחסום את ציר הכניסה לעיר. בעקבות המחאה נוצרו שיבושי תנועה כבדים בבירה, וכוחות משטרה הוזעקו למקום. שני בני אדם נעצרו מאוחר יותר ברחוב יפו אחרי שהתפרעו וקראו קריאות נגד ערבים. ולאחר מכן נעצרו 26 נוספים לאחר שהמשטרה הגדירה את ההפגנה כ"התקהלות בלתי חוקית".

בשעה 20:00 תתקיים הפגנת מחאה מול הקרייה בתל אביב, שעה שבמקום תכונס ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני. מארגני ההפגנה אמרו כי היא תיערך "בקריאה להשמיד את הטרור ולהחזיר את הכבוד הלאומי". עוד אמרו שנוכח המצב, והאחריות של חמאס לפיגוע, יש לפעול בצורה חריפה נגד הארגון. "לתושבי מדינת ישראל נמאס לשתוק. יש לנו את החובה להעביר מסר חזק לאויבינו כי לפעולתם יש ויהיה מחיר כבד מאוד. לא נשב בחיבוק ידיים אל מול עיניהם הדומעות של המשפחות".

עדכון ראשון: 17:10

הפגנת פעילי ימין בכניסה לירושלים בעקבות רצח הנערים, יוני 2014. הילה ידידיה,
ההפגנה בירושלים/הילה ידידיה
הלוויית שלושת הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. דרור עינב
אלפים הגיעו למודיעין מכל רחבי הארץ/דרור עינב
הוריו של נפתלי פרנקל, אברהם ורחל פרנקל, בטקס האשכבה בנוף איילון לקראת מסע הלוויה של שלושת הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
הוריו של נפתלי פרנקל בטקס האשכבה/נועם מושקוביץ
מסע הלוויה של הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
מסע הלוויה של הנערים, יוני 2014/נועם מושקוביץ
מסע הלוויה של הנערים, יוני 2014. נועם מושקוביץ
המונים בדרך לטקס הלוויה/נועם מושקוביץ
הלוויית שלושת הנערים בבית העלמין במודיעין, יוני 2014. בן קלמר
הטקס במודיעין/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully