וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב הדרום חפר לעצמו בונקר: "לא היה לאן לרוץ"

10.7.2014 / 23:18

משפחתו של דורון אלבז חזרה לביתה במועצה האזורית מרחבים - הישר למטחי הרקטות. תוך שעות בודדות הקים מקלט ממוגן בחצר הבית: "הבנתי שאנחנו בעניין רציני. מיד ניגשנו לעבודה"

צילום: זוהר גואטה, עריכה: יותם בן-דוד

דורון אלבז, תושב מושב מסלול הסמוך לאופקים, ביקש כמו כל תושבי הדרום בימים אלה להגן על משפחתו מפני הרקטות הנורות מרצועת עזה לעבר ישראל, אולם בחווה בה מתגוררת המשפחה אין מרחב מוגן. במשך לילה שלם, חפר אלבז בונקר בחצר הבית באמצעות טרקטור שהביא במיוחד. "יום עבודה של טרקטור, קצת עמודים וברזל – גם אם יעלה 5,000 שקלים, שווה כדי להציל את הילדים", סיפר לוואלה! חדשות.

אלבז, בן 43, המתגורר במושב עם אשתו וחמשת ילדיהם, הוסיף: "בבית הזה, בשום מקום בחווה, אין מיגון. פתאום מגיע הטיל, אין לך לאן לרוץ, ועל מי עכשיו אתה גבר? לאן תרוץ?".

"צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
אלקין: "הודלף מידע מהסקירה הביטחונית של נתניהו"
בגרות בצל הרקטות: תלמידי הדרום נבחנו במקלטים
מטח כבד לדרום: פגיעות ישירות בבתים באשדוד ובבאר שבע

תושבי אשדוד תופסים מחסה במרחב מוגן בזמן אזעקה – 8 ביולי 2014. רויטרס
"צינורות בטון עם איזה קשקוש בצד – זאת הגנה?"/רויטרס

החווה של המשפחה ממוקמת בקצה המושב, במועצה האזורית מרחבים, שמתחילת המבצע הייתה תחת ירי רקטות כבד. "חזרנו מחופשה בכינרת ישירות למבצע 'צוק איתן'. חצי שעה מהרגע שהגענו נפלה פה רקטה והבנתי שאנחנו בתוך עניין רציני. מיד ניגשנו לעבודה", אמר. "חפרנו בעזרת טרקטור בור של שני מטרים, מעליו הנחנו עמודי טלפון ושערי ברזל כבדים, ומעל הכל חול. טרקטור במשקל שמונה טון עמד על התקרה של הבונקר הזה ולא קרה כלום".

אלבז הוא נכה צה"ל, הסובל מפוסט-טראומה לאחר שנפצע במבצע "חומת מגן" בשנת 2002. "הוכחנו לעצמנו במילואים מה זה להיות בשמירה כשמסביבך רק שקי חול, ופתאום אתה חוטף אר-פי-ג'י, ושק החול מציל אותך. אתה מנשק את שק החול. האדמה הזאת יכולה להציל", סיפר.

הוא הוסיף: "מה מחלקים פה באופקים לידינו? צינורות בטון עם איזה קשקוש בצד – זאת הגנה? אנחנו כולנו פה במלחמה פה, והבונקר הוא פתרון מצוין ובטוח".

שגית, אשתו של דורון, סיפרה: "באזעקה הראשונה כשבכלל לא היה לנו את הבונקר הזה לא ידענו מה לעשות. הייתה אזעקה, יצאנו החוצה, נשכבנו על הרצפה והתפזרנו. היינו מבולבלים לגמרי. כשיש לך מקום לרוץ אליו זה נותן בטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully