וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרט אימה": מאסר עולם לעובד זר שאנס ורצח קשישה

גלעד גרוסמן

18.7.2013 / 11:42

רנל אמור בן 33 מהפיליפינים, שטיפל בבעלה של הקשישה בת ה-82 בבית אבות בשרון לפני כשנתיים, הודה והורשע במעשים. "האירועים שהובילו למותה קשים לשמיעה", כתבו השופטים

בית המשפט המחוזי בלוד גזר הבוקר (חמישי) מאסר עולם ועוד שנתיים מאסר על רנל אמור, עובד זר בן 33 מהפיליפינים, שהודה והורשע באונס וברצח של קשישה בת 82 שבבעלה הוא טיפל לפני כשנתיים. המעשים בוצעו לאחר שהיא איימה לפטרו. "האירועים שהובילו למותה הטראגי של המנוחה הינם קשים לשמיעה ולקריאה, נדמה כי הם לקוחים מתוך סרט אימה", כתבו השופטים בגזר הדין.

אמור טיפל במשך כשנה וחצי בבעלה של האישה, שהיה חולה סיעודי, כאשר השניים התגוררו בבית אבות בכפר סבא. במהלך התקופה הזאת, העירה המנוחה לאמור כמה פעמים בעניינים הקשורים לתפקודו כמטפל ולאורחותיו. מגזר הדין עולה כי הוא כעס על המנוחה בשל הערותיה, והתווכח איתה כמה פעמים. בספטמבר 2011, ניגש אמור אל הקשישה בשעת לילה כשהוא לבוש בתחתונים בלבד. הוא רכן מעליה, ליטף את ראשה וקרא לה "סבתאל'ה". היא התעוררה משנתה וצעקה עליו שיחזור לחדרו, אולם הוא המשיך לגעת בה וללטף את ראשה. היא איימה עליו שתקרא למשטרה ושתלחץ על לחצן המצוקה. אז הוא ירד הנאשם על ברכיו והתחנן שלא תספר על המקרה לאיש.

החשוד ברצח קשישה בשרון, אוקטובר 2011. דרור עינב
התחנן בפני הקשישה שלא תספר על המקרה לאף אחד. אמור/דרור עינב

הקשישה הודיעה לסוכנות כוח האדם שהעסיקה את אמור כי היא מבקשת להחליפו במטפל אחר. הדבר נודע לו, ואז כמה לילות לאחר המקרה הראשון הוא ניגש אל הקשישה בזמן שישנה ואנס אותה. היא בכתה וביקשה שיפסיק, ואף ניסתה ללחוץ על לחצן המצוקה, אולם הוא החזיק את ידיה ואמר לה באנגלית "אני מצטער סבתא". לאחר מכן הניח כרית על פיה כדי למנוע ממנה לצעוק. בהמשך הלילה אנס אותה פעם נוספת. לאחר מכן אמר לה שאינו רוצה להרוג אותה, אך הוא מוכרח לעשות זאת כדי שלא תספר לילדיה על מה שקרה. הוא חנק אותה בידיו ולחץ עם כרית שחסמה את פיה ואת אפה וגרם למותה.

קפץ מגג הבניין בניסיון להתאבד

בתה של המנוחה הגיעה לבית הוריה בבוקר, זמן קצר לאחר הרצח, אז היא מצאה את גופת אמה. לאחר שהמשטרה הגיעה למקום הוא קפץ מגג הבניין בן חמש הקומות שבו התגורר עם בני הזוג וניסה לשים קץ לחייו. הוא נפגע קשה בראשו, בעמוד השדרה ובחזה, והפך לנכה המרותק לכיסא גלגלים. הוא הובל לבית המשפט על מיטת בית חולים.

אמור הודה במעשים במסגרת הליך גישור, אולם לא לפני שילדיה של הקשישה העידו. על פי ההסדר שגובש בין הצדדים, עתרה התביעה לעונש מאסר עולם וכן לעוד עשר שנות מאסר נוספים בגין עבירות המין, שמתוכם שנתיים ירוצו במצטבר. פרקליטו של אמור, עו"ד ניל סיימון, ביקש לגזור עליו מאסר עולם בלבד.

"האירועים שהובילו למותה הטראגי של המנוחה הינם קשים לשמיעה ולקריאה, נדמה כי הם לקוחים מתוך סרט אימה", כתבו השופטים בגזר הדין. "מדובר במעשים אכזריים ושפלים תוך ניצול גילו וכוחו של הנאשם לעומת גילה וכוחה של המנוחה שהינה חסרת אונים מולו". הם הוסיפו כי העובדה שבעלה של הקשישה ישן לצדה בעת המעשים, כאשר אמור מודע למצבו, הינה צינית ואכזרית ביותר. "הנאשם יודע שגם אם פלוני יתעורר ויראה את מעשיו, הרי בשל מצבו, לעולם לא יוכל לספר את שראו עיניו", כתבו השופטים. השופטים הבהירו כי אילולא ההסדר, היו גוזרים על אמור עונש חמור יותר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully