וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "להפרת התחייבויותיה של אירן יהיו השלכות"

טל שלו

26.3.2012 / 4:17

הנשיא האמריקאי, המבקר בדרום קוריאה, התייחס לשאיפתו להסכם עם טהרן במסגרת דיפלומטית, אך לא היסס לשגר מסר תקיף. "ישראל ומדינות המערב מודאגות מחתירת אירן לנשק גרעיני"

הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, המבקר בימים אלה בדרום-קוריאה, במסגרת השתתפותו בוועידת הביטחון הגרעיני בסיאול, התייחס הלילה (שני) לסוגיית הגרעין האירנית, ואמר כי על אף הטענות הנשמעות מטהרן, לפיהן פיתוח הגרעין מיועד למטרות שלום, פעילות הגרעין ברפובליקה האיסלמית מדאיגה את הקהילה הבינלאומית. "ישראל ומדינות המערב", אמר, "מאמינות כי אירן חותרת לפצצה גרעינית העלולה לשנות את מאזן הכוחות באזור".

עם זאת, המשיך אובמה להדגיש את חשיבות הסנקציות שהוטלו על האירנים, במטרה ללחוץ על המשטר המקומי לסגת מפיתוח הפצצה. "אומר זאת פעם נוספת, אנו שואפים לפעול בצורה דיפלומטית ולשמור על האינטרסים האירניים לפיתוח גרעין בהסכמת הקהילה הבינלאומית, אך במידה ותפר את החוקים - יהיו לכך השלכות", אמר אובמה לקהל הסטודנטים באוניברסיטת סיאול. "היום אפגש עם מנהיגי רוסיה וסין ונדון בדרך להשגת פיתרון, במסגרתו אירן ממלאת אחר התחייבויותיה", הוסיף.

"נוכל לצמצם את מאגר הנשק הגרעיני שברשותנו"

בראשית דבריו הדגיש הנשיא כי מדינתו "תוכל לצמצם את מאגר הנשק הגרעיני שברשותה, תוך שמירה על הרתעתה האסטרטגית". אובמה אף הבטיח כי הנושא יעלה בשיחתו עם נשיא רוסיה הנבחר, ולדימיר פוטין, עימו הוא מיועד להיפגש בחודש מאי הקרוב.

במסר לנוכחים באולם, הזהיר הנשיא את המדינה הגובלת מצפון מפני "הפרובוקציות שהיא יוזמת" והשפעת הנשק הגרעיני בצפון קוריאה על הגבול עם שכנתה, בה הוא מבקר. "דעו זאת, לא נשקוט לנוכח הפרובוקציות, הימים האלה חלפו", הבטיח הנשיא.

את ישראל מייצג בוועידה סגן ראש הממשלה והשר לענייני מודיעין דן מרידור, שמלווה במנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית שאול חורב ונציגי משרד החוץ.

עוד בנושא
אובמה לצד ארדואן: "אוזל הזמן למו"מ עם אירן"
אובמה לעם האירני: נסייע לכם לעקוף את הצנזורה
לראשונה מזה חצי שנה: אובמה ואבו מאזן שוחחו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully