וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכתבים מוכיחים: הרב עובדיה תמך בלימודים אקדמיים

24.6.2014 / 19:50

לידי וואלה! חדשות הגיעו מכתבים שכתב מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס, שבהם הוא מביע את תמיכתו בכך שנשים חרדיות ילמדו באקדמיה. זאת, בניגוד להוראה שפרסם מחליפו, הרב שלום כהן

הרב עובדיה עבר אירוע מוחי קל: "בהכרה מלאה". עומר מירון,
הוא התיר, מחליפו אסר. הרב עובדיה יוסף/עומר מירון

הרב עובדיה יוסף התיר, הרב שלום כהן אסר: אתמול (שני) פרסם נשיא מועצת חכמי התורה של ש"ס הוראה מפורשת נגד לימודים אקדמיים לנשים. אולם, ממכתבים עליהם חתום קודמו בתפקיד, מנהיגה הרוחני המנוח של ש"ס הרב יוסף, עולה כי הרב דווקא המליץ לנשים ונערות ללמוד תואר אקדמי.

המכתב הראשון עליו חתום הרב יועד ב-2005 לנערות ולנשים שעבדו כמורות ברשת החינוך של ש"ס. "הריני ממליץ בזה למורות היקרות של רשת החינוך להשתתף בלימודים לתואר B.A. בחינוך שיוזמת המכללה החרדית (אותה הקימה בתו הבכורה, הרבנית עדינה בר שלום – י"א)", כתב הרב, שציין גם כי המלצתו היא כדי שהן "יוכלו לסייע בפרנסת הבית".

כמה שנים קודם לכן, ב-2001, עם פתיחת המכללה, ברך הרב יוסף על היוזמה "להקמת מכללה חרדית לבנות, אשר בה ילמדו לימודים אקדמיים במקצועות שונים לקבלת תואר מתאים, כדי שתוכלנה להשתלב במשק הציבורי ובמוסדות ממשלתיים, אשר עד עתה היו חסומים בפני הקהל החרדי". הוא גם הדגיש שהמכללה "מתנהלת ברוח ישראל סבא על טהרת הקודש".

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: צבא ארה"ב הפציץ בעיראק; הבית הלבן מכחיש
חומצה נשפכה לבריכה בבית מלון בעכו, 9 נפגעו קל
מומחה אישר את חשש המשפחה: "קבר חלל צה"ל נמצא ריק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ממליץ למורות ללמוד לתואר ראשון". המכתב שכתב הרב ב-2005/מערכת וואלה!, צילום מסך

המכתבים הללו עומדים בסתירה גמורה להוראתו של הרב שלום כהן שפורסמה אתמול. לפי ההוראה, בנות חרדיות לא ייצאו ללימודים אקדמיים, אפילו לא במכללות חרדיות. העילה: המרצים הינם בוגרי מוסדות אקדמיים ולפיכך "אינם בעלי השקפה תורנית טהורה" וחומר הלימודים מבוסס על "מחקרים ושיטות מדעיות הנוגדות דעת תורה".

ב-2009 התקיימה ישיבה של מועצת חכמי התורה של ש"ס, בה נכח גם הרב שלום כהן. מהישיבה יצאו שתי החלטות מרכזיות. האחת, שנשים נשואות יוכלו ללמוד לימודים אקדמיים, והשנייה שנשים רווקות יצטרכו לעבור ועדת חריגים. מכאן, שההוראה שפרסם אתמול לפיה לאף אישה אסור ללמוד באקדמיה, מהווה הקצנה של עמדות העבר שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברך על הקמת המכללה. המכתב של הרב עובדיה יוסף מ-2001/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכתבו של כהן עורר סערה רבה ברחוב החרדי. מקורביה של הרבנית עדינה בר שלום תקפו אמש בחריפות את מקורבו של כהן, יו"ר ש"ס אריה דרעי, וקבעו כי מדובר במאבק אישי שלו נגדה משום שאשתו יפה מנהלת מוסדות אקדמיים מתחרים. "כחלק מהמאבק שלו הוא משתמש בכל הכלים הרלוונטיים, ובוודאי בכלי התורני שהוא מינה", אמרו.

במענה לפניית וואלה! חדשות, התייחסה הרבנית בר שלום לסערה שחולל המכתב של הרב כהן, אך בניגוד למקורביה סירבה להשתמש בביטויים חריפים.

הרבנית בר שלום: "פלטפורמה רוחנית וערכית גבוהה"

"בימים סוערים אלו, על כל בת ישראל החפצה להשתלב בשוק התעסוקה ומעוניינת ללמוד בתחום האקדמיה לבחון כי המכללה בה היא לומדת אכן עומדת בקריטריונים הגבוהים של תוכן רוחני כפי שכבר הורה אבי", אמרה בר שלום. "במכללה החרדית ישנו צוות רבני המורכב מכל החוגים במגזר החרדי בכדי ליצור פלטפורמה רוחנית וערכית גבוהה לבנות המכללה".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, ח"כ עליזה לביא, הגיבה גם היא למכתב של הרב כהן, והבהירה כי "המציאות חזקה הרבה יותר ואמירות מסוג זה מהוות את שירת הברבור של רבנים שמאבדים את ההשפעה על הציבור שלהם". "כפי שהתחייבתי", הוסיפה, "אמשיך ואלחם למען נשים חרדיות בכלל ולהרחבת השכלתן בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully