וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: צבא ארה"ב הפציץ בעיראק; הבית הלבן מכחיש

רשת בי-בי-סי דיווחה כי מטוסים לא-מאוישים הפציצו את מעבר הגבול לסוריה בעיר קאים, שנכבש בסוף השבוע בידי המורדים הסונים. דיווחים מקבילים: המטוסים יצאו מסוריה

מטוס ללא טייס, מל"ט, מדגם ריפר, הפועל בשירותCIA  וצבא בריטניה. AP
מל"ט "ריפר" הנמצא בשירות הפנטגון וה-CIA באפגניסטן/AP

רשת בי-בי-סי בערבית דיווחה אחר הצהריים (שלישי) כי כלי טיס לא-מאוישים הפציצו עמדות של המורדים הסונים בעיראק, סמוך לגבול הסורי. לפי הדיווח, ההפצצה כוונה לעבר מעבר הגבול בעיר קאים, שנכבש בסוף השבוע.

יש דיווחים סותרים על זהות המטוסים ששיגרו את המתקפה. מקורות המקורבים לראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאלכי, אמרו לבי-בי-סי כי מדובר במטוסים אמריקניים.

מנגד, סוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה, דיווחה כי מדובר במטוסים סורים. גם כמה ראשי שבטים באזור טענו שמדובר במטוסים סורים. לפי הדיווח הטורקי, 20 בני אדם נהרגו בהפצצה הסורית.

דוברת המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, קייתלין היידן, מסרה לטלוויזיה העיראקית כי "הדיווח אינו נכון". המשטר הסורי לא התייחס לדיווחים.

שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, נפגש הבוקר עם מנהיגים כורדים בעיר אירביל שבצפון עיראק. קרי בא אתמול לעיראק כדי לתאם את הסיוע הביטחוני למדינה, המתמודדת עם מתקפה עזה של המורדים הסונים מארגון ISIL ("דאעש", או "המדינה האיסלאמית בסוריה ובלבנט", שכבשו חלקים ניכרים בצפונה ובמערבה.

פרשנות || המורדים הסונים בעיראק: נחיל הארבה האיסלאמי עוד יעבור // פרופ' איל זיסר

שר החוץ ג'ון קרי בביקור אצל מנהיגים כורדים – אירביל, עיראק, 24 ביוני 2014. ריוטרס, רויטרס
שר החוץ ג'ון קרי, בצהריים בעיר אירביל/רויטרס, ריוטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully