וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן מרגיע: לא נפנה בקרוב לארגוני או"ם נוספים

21.5.2014 / 14:26

בראיון בלעדי לוואלה! חדשות אומר יו"ר הרשות כי לא יוגשו בתקופה הקרובה בקשות חברות לארגונים בינלאומיים. בישראל מודעים להחלטה. מבהיר: אני אקבע את מדיניות ממשלת הפיוס

אבו מאזן – ראמללה, 26 באפריל 2014. רויטרס
מצפה להתתחויות המדיניות הבאות. אבו מאזן/רויטרס

מסר מפויס: יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אומר בראיון בלעדי כי אין בכוונת אש"ף לפנות בקרוב בבקשת חברות לארגונים בינלאומיים נוספים, לפחות לא בתקופה הקרובה. יחד עם זאת, הדגיש כי הפלסטינים עדיין מצפים לראות מה יהיו ההתפתחויות המדיניות הבאות. לוואלה! חדשות נודע כי בישראל מודעים להחלטה. מדובר בצעד מפתיע מכיוונו של אבו מאזן, במיוחד לאחר שהנהגת הרשות הדגישה בשבועות האחרונים כי בכוונתה לחדש את פנייתה למוסדות והארגונים הבינלאומיים באו"ם, לנוכח כישלון המשא ומתן ועצירת השיחות.

אבו מאזן אף חשף במהלך השיחה כי יומיים לפני פנייתו לבקשת חברות ל-15 הארגונים הבינלאומיים בתחילת חודש אפריל, העביר מכתב רשמי לשליחו של נתניהו, יצחק מולכו, ולמתווך האמריקני, מרטין אינדיק, בו הזהיר כי אם ישראל לא תשחרר את 30 האסירים בפעימה הרביעית, בכוונתו לפנות לארגונים הבינלאומיים. הוא סיפר כי במשך יומיים עיכב את החלטת ההנהגה הפלסטינית בכדי לראות אם ממשלת ישראל משנה את עמדתה, אולם הדבר לא קרה.

תהליך השלום - כתבות נוספות:
משעל: נמשיך להתנגד לפולש בלי פשרות, למרות הפיוס
נתניהו ללבני: "ייצגת רק את עצמך מול אבו מאזן"
"השליח אינדיק לכלך על ישראל בצורה נבזית"

מפגין פלסטיני, מניף את דגל ביד אחת ומחזיק באקדח צעצוע ביד השנייה, במהלך עימותים עם חיילים בכפר עקב שליד רמאללה. מאי 2014. רויטרס
מגנה את הרג המפגינים. צעיר במהלך עימותים עם כוחות צה"ל ליד רמאללה/רויטרס

בראיון התייחס אבו מאזן גם לסוגיית הפיוס עם חמאס. הוא טען כי במהלך פגישתו עם השרה ציפי לבני בלונדון בשבוע שעבר, הוא הסביר לה כי ממשלת האחדות החדשה תפעל לפי הקווים המנחים שהוא יקבע. הוא אף אמר כי אין עדיין ודאות אם הוא יעמוד בראשותה, או שמא אדם אחר כמו ראמי חמדאללה. לדברי אבו מאזן, הוא הדגיש בפני לבני כי הממשלה החדשה תורכב כולה משרים עצמאיים שלא ישתייכו לשום פלג פלסטיני, והיא תקבל את כל ארבעת העקרונות הבינלאומיים: הכרה בישראל, הכרה בהסכמים הבינלאומיים ודחייה מפורשת של האלימות והטרור.

אבו מאזן אף גינה בחריפות את הרג שני הצעירים הפלסטינים ביום חמישי שעבר מירי כוח צה"ל בביתוניא שממערב לרמאללה. בהתייחסו לתקרית שבמהלכה הותקף צוות וואלה! חדשות ביום שלמחרת, אמר אבו מאזן כי הוא מגנה את התקיפה בחריפות וכי הוא מדגיש את הצורך לשמור על חופש העיתונות ולהימנע מכל פגיעה בעיתונאים - הן ישראלים והן לא ישראלים. לדבריו, כל פעולה שמקשה על פעולתם של עיתונאים או שפוגעת בהם רק מזיקה לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully