וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזוק לריבלין: אקוניס הביע תמיכה במרוץ לנשיאות

10.2.2014 / 21:10

גם שר השיכון חתם על מסמך התמיכה הרשמי בריבלין, אף שהבית היהודי טרם הכריעה בסוגיה. לריבלין כבר שש חתימות מתוך העשר ההכרחיות. אריאל: "הוא האדם המתאים לתפקיד"

אורי אריאל ורובי ריבלין בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
אריאל הביע תמיכה ביו"ר הכנסת לשעבר/טלי מאייר

המרוץ לנשיאות מתחמם: חבר הכנסת ראובן ריבלין זכה היום (שני) לחיזוק נוסף למועמדותו לנשיאות המדינה מצדו של ח"כ אופיר אקוניס (הליכוד-ביתנו) וכן משר השיכון והבינוי אורי אריאל מהבית היהודי. אריאל חתם על מסמך התמיכה הרשמי בריבלין והוא יועבר לידי יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. אקוניס ואריאל מצטרפים לארבעה חברים אחרים מהליכוד - חיים כץ, גדעון סער, צחי הנגבי וציפי חוטובלי - שכבר הביעו את תמיכתם במועמדותו של ריבלין. הצטרפותו של אקוניס למהלך רק מוסיפה למתיחות מול מועמד אפשרי אחר, שר האנרגיה והמים סילבן שלום.

עם זאת, לצורך הצגת מועמדות נדרש כל מתמודד להציג חתימות של עשרה חברי כנסת. "תמכתי ברובי ריבלין בעבר ואני תומך בו גם היום", אמר השר אריאל לוואלה! חדשות. "ח"כ ריבלין הוא האדם המתאים והממלכתי לתפקיד. בטוחני כי הוא יהיה מחובר לכל חלקי העם בישראל והנשיא של כולם. אין חולק שמדובר באיש צנוע שראוי להיות נשיא המדינה". יצוין שאריאל התייחס לראשונה בתמיכתו בריבלין בראיון שנערך עמו בשבוע שעבר בעיתון מעריב.

עוד על המירוץ לנשיאות המדינה
סקר: 60% חושבים שהציבור צריך לבחור את נשיא המדינה
פרופ’ שכטמן רץ לנשיאות: ”יביא כבוד לישראל"
דעה: בחירת נשיא: "הכנסת כן ראויה"

מכתב התמיכה הרשמי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גורמים בימין אמרו כי התמיכה של אריאל בריבלין נובעת מהידידות בין השניים, שהתחזקה אחרי שהאחרון התנגד לתכנית ההתנתקות. לדברי הגורמים, "מצבו של ריבלין הוא הטוב ביותר בקרב אנשי הבית היהודי לעומת יתר המועמדים מהימין".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

הכרזת התמיכה של אריאל מגיעה בשלב מוקדם של המרוץ, ולפני שסיעת הבית היהודי החליטה אם לתמוך במועמד מסוים. נראה כי הגברת קצב איסוף החתימות מצד ריבלין נועדה להוציא את הרוח מהמפרשים של השר שלום, ששמו עלה כמועמד אפשרי לתפקיד הנשיא הבא.

שלום עדיין מתלבט אם להתמודד לתפקיד, ובמטרה להכשיר את השטח לאפשרות כזאת - הוא זימן אליו חברי כנסת רבים מהליכוד לשיחות אישיות. "אחרי פרס צריך נשיא עם ניסיון בזירה הבינלאומית, ואני כזה", סיפר אחד מהם לוואלה! חדשות על השיחה שקיים עמו שלום.

האפשרות ששני בכירי הליכוד יתמודדו על התפקיד מעוררת מתיחות גודלה בתוך הסיעה. בינתיים, נמנע ראש הממשלה נתניהו מלקחת צד בעניין, ולפי גורמים ששוחחו עמו אין בכוונתו להכריז על תמיכה במי מהמועמדים. במקביל, גם שר החוץ אביגדור ליברמן לא צפוי להודיע על תמיכה במועמד כלשהו. על פי סיכום מוקדם בין ליברמן לנתניהו, שר החוץ יתמוך בכל מועמד שבו עשוי לבחור ראש הממשלה, אך הוא לא יציג מועמד מטעמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully