וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגל נמשך: שגרירת סוריה בקפריסין הצטרפה למורדים

ניר יהב

24.7.2012 / 21:49

הדיפלומטית חרירי הלכה בדרכם של שני שגרירים נוספים. במקביל, הצבא הצניח ברחבי דמשק עלוני אזהרה למורדים: "אין לכם סיכוי". בנוסף, 20 נהרגו בפשיטת הצבא על כפר במחוז חמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גל העריקה במשטר הסורי נמשך: דיפלומטית סורית נוספת, הפעם שגרירתו של אסד בקפריסין, ערקה היום (שלישי) מתפקידה לשורות המורדים – כך דיווחו הרשתות "אל-ג'זירה" ו-"אל-ערביה". השגרירה לשעבר, למיא חרירי, הגיעה לקטאר זמן קצר לאחר ההודעה על עריקתה. בשבועות האחרונים ערקו מהמשטר שני שגרירים סורים נוספים - השגריר בעירק והשגריר בבלארוס – כאשר השגריר לשעבר בעירק, נוואף פארס, עבר אף הוא לקטאר.

הרס בעקבות הלחימה בין השלטון למורדים ברובע אל-מזה של בירת סוריה, דמשק, יולי 2012. רויטרס
"אנשי הצבא הסורי מגיעים, הזמן אוזל והחכמים הם אלו שמצילים את עצמם". הרס ברחובות דמשק/רויטרס

לצד זאת, כוחות הביטחון בסוריה פיזרו היום ברחבי הבירה דמשק עלונים הקוראים למורדים להתפרק מנשקם - כך דיווחו פעילי אופוזיציה. "הנשק שאתם נושאים הפך לעול על כתפיכם, ואין לכם סיכוי לשרוד אם לא תניחו אותו", נכתב בעלונים, שהוצנחו ברחובות מתוך הליקופטרים. "רגע האמת הגיע. אנשי הצבא הסורי מגיעים, הזמן אוזל והחכמים הם אלו שמצילים את עצמם", נכתב.

בתוך כך, רשת אל-ערביה דיווחה מפי גורמי אופוזיציה כי 20 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון הסורים בפשיטה על הכפר שריעה שבמחוז חמה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אירן: "מכות קשות יפגעו במי שיתקוף את סוריה"

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון התייחסה היום למצב בסוריה, וציינה כי "אנו מאמינים שעוד לא מאוחר מדי עבור משטר אסד להתחיל לתכנן את העברת השלטון ולמצוא דרך לשים קץ לאלימות על ידי התחלת דיונים של נערכו עד כה". לדברי קלינטון במסיבת העיתונאים בה השתתפה, חשוב שהצבא הסורי החופשי יבהיר כי הוא נלחם למען כל הפלגים הסורים וכי הוא לא מבקש לבצע פעולות נקמה שעלולות להוביל לעוד מעשי אלימות.

מנגד, סגן הרמטכ"ל האירני, מסעוד ג'זאירי, התייחס אף הוא לעימותים בסוריה, אולם בנימה פייסנית פחות. לדבריו כפי שצוטטו על ידי סוכנות הידיעות פארס, "ארצות הברית ובעלות בריתה החלשות - כמו גם תנועת הציונות העולמית - ניהלו מלחמת חורמה על הממשלה הסורית ועל האומה הסורית - אבל העמידה האיתנה של העם הסורי, הממשלה והכוחות החמושים מנעו את מזימת ארצות הברית, אירופה והמנהיגים הערבים הריאקציונרים". לדבריו, "אף אחת מידידותיה של סוריה או המתנגדים לה לא נכנס עדיין לזירה, אך במקרה כזה מכות קשות יפגעו באויב, במיוחד מנהיגי ערב השנואים".

מוקדם יותר היום הפציצו מטוסי קרב את העיר השניה בגודלה בסוריה, חלב, לראשונה מאז תחילת ההתקוממות במדינה - כך דיווח כתב של רשת BBC הנמצא באזור. בסוף השבוע ביצעו המורדים מתקפה באזור בנסיון להשתלט על העיר שנמצאת בשליטת הצבא, וסמוך לעיר העתיקה התנהלו קרבות קשים. מוקדם יותר היו מעורבים בקרבות גם מסוקי קרב.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully