וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הישראלי שנעצר במצרים צילם מתקנים ביטחוניים"

31.12.2012 / 23:07

מקורות ביטחוניים במדינה טוענים כי אנדריי פשניצ’ניקוב, שעצור מסוף השבוע שעבר, נתפס באזור טאבה לאחר שהסתנן למדינה ללא דרכון. אמו קראה היום: "מבקשת שהמדינה תעזור לי"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

(אמו של העצור הישראלי מתארת את החששות בקרב משפחתו)

"הקצין הישראלי שנעצר באזור טאבה התגנב דרך מעבר גבול וצילם מתקנים ביטחוניים של צבא מצרים", אמרו הערב (שני) מקורות ביטחוניים במצרים על סיבת מעצרו בסוף השבוע שעבר של אנדריי פשניצ’ניקוב בן ה-24, לשעבר איש קבע בחיל התקשוב ופעיל שמאל רדיקלי. "הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון ב-29 בדצמבר, וכעת מצוי בחקירות", מסרו הגורמים המצרים לרויטרס. סוכנות הידיעות המצרית "מנה" דיווחה מוקדם יותר כי "תושב תל אביב ממוצא רוסי לא נשא דרכון כשנכנס לחצי האי סיני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צילם מתקנים ביטחוניים במצרים". פשניצ’ניקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר אף ניסה פשניצ'ניקוב להיכנס לשטח מצרים מבלי להחתים את דרכונו, והוא אותר והוחזר לישראל. בהמשך נעצר והובא לדיון במעצרו, סירב לקבל את תנאי השחרור ונשאר במעצר מספר ימים נוספים. לאחר מכן השתחרר עם קבלת התנאים והפקיד את שני דרכוניו. כפי הנראה, פשניצ'ניקוב נכנס לשטח מצרים בדרך לא חוקית ולכן נעצר.

סיפורו של פשניצ'ניקוב, 24, הוא סיפור חריג בכל קנה מידה. בגיל 13 הוא עלה עם הוריו לארץ מטג'יקיסטן, ובמשך מרבית חייו בארץ התגורר בבת ים. בשנות נעוריו, הוא החל להתוודע לנושא הפוליטי ועבר מהפך אידיאולוגי. "התחלתי להבין את המציאות הפוליטית וכיצד המערכת הציונית מפעילה את שיטות הדיכוי שלה", אמר בראיון לוואלה! חדשות לפני כמה חודשים. "לבסוף החלטתי לעשות מעשה ולהתנתק סופית מהמערכת המדכאת והכובשת. ביקשתי גם לוותר על האזרחות הישראלית שלי ולא לקבל את הפריבילגיות שנותנים לך על מנת לנצל אותך לצורך הכיבוש".

אנדרי פשניצ'ניקוב. AP
בתום שירות הקבע פיתח מודעות פוליטית והתנגד לכיבוש. פשניצ'ניקוב/AP

אחד מחבריו אמר היום לוואלה! חדשות כי פשניצ'ניקוב עלול להישאר עוד זמן רב במעצר במצרים: "הוא מביע דעות אנטי-ממסדיות בכל מקום שבו הוא נמצא. אף ממסד לא אוהב אותו. הממסד הישראלי מבוהל ממנו ובטח גם הממסד המצרי. אין פלא שישראל לא ששה לשחררו, ולכן לא נראה לי שהוא ישוחרר תוך ימים ספורים".

אמו של העצור: "מבקשת מהמדינה לעזור לי"

לדברי אמו, סבטלנה פשניצ'ניקוב, אנדריי שב מצרפת לפני כחודש ותכנן להיפגש עם חבריו בקהיר. "הייתה לו בעיה עם קבלת הוויזה משגרירות מצרים אך בסופו של דבר נתנו לו, וביום ראשון שעבר הוא נסע לאילת וניסה לעבור את הגבול כחוק", היא מספרת. לטענתה, בנה נעצר למרות שנשא מסמכים שאמורים היו לאפשר את מעברו למצרים. בהמשך מספרת האם כי הרשויות במצרים לקחו מבנה את שני דרכוניו - הישראלי והרוסי - ושחררו אותו זמנית. "הוא התקשר בערב, ביום חמישי, ואמר שהוא יהיה כמה ימים באילת. למחרת התקשר ממצרים ואמר שהוא עצור ונמצא בטאבה".

עם זאת, לטענת האם, כשחבריו של אנדריי התקשרו אליו, מיקומו הנוכחי לא היה ברור. "ענו להם ואמרו שזה לא טאבה, זה רפיח. בחדשות לא אמרו כלום, אולי יש להם פקודה לא להגיד. חברים ניסו לפנות למשרד החוץ ושם סירבו לטפל בזה". סבטלנה סיפרה כי הבן מתגורר עמה ועם בעלה, וכי מדובר בפעיל שלום שמטייל רבות בעולם. "זה מסוכן מאוד והוא נכלא כמה פעמים בגלל זה. אני לא יודעת איך לחיות, אני מתפללת כל הזמן. אני מוכנה לנסוע במקומו לשבת בכלא. אני מבקשת מהמדינה לעזור לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully