וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: סרקוזי נתבע על שיבוש חקירה בפיגוע ב-2002

חסינותו של הנשיא לשעבר הוסרה רק בסוף השבוע, וכבר הוגשה נגדו תלונה ראשונה. עו"ד המייצג 11 קורבנות בפיגוע בפקיסטן דורש ממנו להעיד בחקירה, שעלולה לחשוף מעילת ענק

עורך-דין פרטי הגיש אמש (שני) תלונה נגד הנשיא לשעבר של צרפת, ניקולא סרקוזי, ודורש לגבות ממנו עדות בחקירה המכונה "פרשת קראצ'י" או "קראצ'יגייט". עיקר התלונה מתמקד בשיבוש חקירה ובהתערבות בתיקים של לקוחותיו של הפרקליט, אוליביה מוריס.

לפי החשד, סרקוזי, שכיהן ב-1995 כשר האוצר, נטל כספים ממכירת צוללות לפקיסטן, והשתמש בהם למימון קמפיין הבחירות לנשיאות של ראש הממשלה דאז, אדוארד בלדור. שבע שנים לאחר מכן, היחסים מול פקיסטן הוקפאו בהוראת הנשיא ז'אק שיראק, וכספים שהובטחו למתווכים מטעמה בעסקאות נשק לא הועברו לה. בצרפת חושדים כי בשל כך, המודיעין הפקיסטני ביצע בעיר קראצ'י פיגוע נקמה ב-11 מהנדסים צרפתים.

נשיא צרפת לשעבר, ניקולא סרקוזי. Pablo Blazquez Dominguez, GettyImages
סרקוזי/GettyImages, Pablo Blazquez Dominguez

התלונה שהוגשה נוגעת לשיבוש חקירה שעשה סרקוזי, כביכול, ולהתערבות לא חוקית שלו ושל שניים מעוזריו ברישומיהם של תיקי הקורבנות בחקירת הפיגוע. בשעתו, נחשב הפיגוע למעשה ידיו של מחבל מאל-קאעדה. בשנה שעברה, הכחיש סרקוזי את מעורבותו במקרה. בסוף השבוע הוסרה, בהתאם לחוק, חסינותו הנשיאותית של סרקוזי, והוא צפוי להעיד ואף להיחקר בפרשות פליליות בהן היה מעורב, בהן הוא חשוד בנטילת שוחד בחירות ומתן הוראות לצותת לעיתונאים.

בנוסף, התביעה בבורדו ממתינה זה שנתיים לגבות עדות מסרקוזי בפרשה שהסעירה את צרפת, ושקשרה אותו למיליארדרית ליליאן בטנקור. הקשישה, בת 90, הנחשבת לאישה העשירה בצרפת ולאחת הנשים העשירות בעולם. מקורביה של בטנקור, בעלת השליטה בענקית הקוסמטיקה לוריאל, ובראשם משרתה האישי, העידו כי היא העלימה מס בעשרות מיליוני אירו, ושמרה כסף מזומן במעטפות בביתה בפריז. חלק מהכסף, לכאורה, הועבר לסרקוזי ולבכירי מפלגתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully