וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: "נגן על בתינו, שבענו מבולדוזרים"

כך הזהיר ראש מועצת יש"ע אחרי נפילת "חוק ההסדרה", ולקראת פינוי הבתים בגבעת האולפנה. תושב השכונה: "תהיה אלימות? לא יודע, אך הרוחות סוערות"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

הפור החקיקתי נפל, בתי גבעת האולפנה יפונו – אך המתנחלים עדיין משוכנעים: "לא הפסדנו". במסיבת העיתונאים שערכו היום (רביעי) ראשי ההתיישבות ביהודה ושומרון אמר היום יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין: "שאף אחד לא יתבלבל. אנחנו לא הפסדנו. כנסת ישראל אכזבה אותנו אך היינו במצבים קשים מזה. אנו ממשיכים את המאבק במערכת הפוליטית, אך בראש ובראשונה בשטח. אתם מכירים אותי כאדם לא מתלהם, ולכן אומר את הדברים בזהירות. שאלו אותי מה נעשה בשטח, ואני אומר בבירור: בדיוק כפי שתושב תל אביב, סביון או רעננה יגן על ביתו, כך אנחנו – לא פחות ולא יותר. שבענו ממראות הבולדוזרים".

מסיבת עיתונאים מאהל מחאה ירושלים. עומר מירון
מזהירים מעימות? ח"כ אורלב ודיין/עומר מירון

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), הבטיח שגם בזירה הפרלמנטרית טרם הוכרע הקרב. "החוק ימשיך לעלות בכנסת, ונמשיך ללחוץ על השרים. אלה היו צריכים לפרוש מהממשלה בלי למצמץ. אם השרים היו מצביעים כמו חברי המחנה הלאומי, החוק היה עובר". יצוין כי השר המייצג את מפלגתו של אורלב, דניאל הרשקוביץ, לא נכח בעצמו בדיון, למרות שהבטיח כי יתמוך ב"חוק ההסדרה", המבקש לעקוף את החלטת בג"ץ המחייבת לפנות את חמשת הבתים שנבנו בהתנחלות בית אל על קרקע פרטית של פלסטינים.

"השרים בגדו בנו"

יהושע פרנק, ממובילי המאבק, סיכם: "ממשלת המחנה הלאומי שהייתה אמורה לקחת אחריות ולתת פתרון לישובים הלא מוכרים נכשלה ביום המבחן שלה. הודעת היועץ המשפטי לממשלה אומרת שהפרקליטות לא מתכוונת לסטות מהמדיניות שלה, שרואה בנו כובש ואויב. למרות כל זאת אנו רואים שהמאבק סוחף אחריו המוני מפגינים, והנחשול הזה יהפוך לצונאמי אדיר שידרוש פתרון, ציונות וצדק. מכאן המאהל יעבור לגן הוורדים מול הכנסת אך עיקר המאבק יעבור עתה אל השטח והרחובות".

"השרים בגדו בנו", כך אמרו הבוקר, עוד לפני ההצבעה, תושבי שכונת האולפנה. ראש המועצה בבית אל, משה רוזנבוים, אומר כי רק אמש נודע לו כי ההחלטה להרוס את השכונה שהתקבלה בתשובת הפרקליטות לעתירת תנועת "יש דין" לבג"ץ כלל לא הגיע לדיון בוועדת השרים להתיישבות. "פקיד במשרד הביטחון אמר שמאושר להרוס את המבנים מבלי שזה יגיע בכלל לדרגים שאמורים להחליט", אומר רוזנבוים, "אין ספק שהתחושות קשות כי נעשה פה עוול בכיסוי הדין הבינלאומי. כאילו ששופטי האג מבדילים בין ביתו של בכיר הפרקליטות מייק בלאס בגבעה הצרפתית לבין בית בבית אל. מבחינתם הכל אותו הדבר. לצערי הרב, אני כבר לא מאמין להבטחות של ראש הממשלה". במבט קדימה אומר רוזנבוים כי לדעתו אלפים יגיעו לבית אל במהלך פינוי. "אינני יודע אם תהיה כאן אלימות אבל הרוחות סוערות מאוד. אני לא אוכל לשלוט על אף אחד".

"לא יודע מה עם שאר התושבים, אבל לי ברור שאתנגד לפינוי", מספר יואל פתאל, מתושבי השכונה. "יש פה מאבק שאסור שיעבור, מכיוון שאולי אצלנו הקרב עומד להסתיים אבל אני מבין שישנם עוד אלפי בתים ביהודה ושומרון בסכנה, ושמשפחות רבות יאלצו לעבור את מה שאנחנו עברנו. עלינו להבהיר שפינוי של מבנים כמו שלנו איננו הגיוני. משפחה צריכה שתהיה לה את הביטחון לגור בביתה". למרות דבריו של פתאל,

תכנית ההתנתקות. GettyImages
התמונות הללו יחזרו? ההתנתקות ב-2005/GettyImages

בקרב המתנחלים נשמעים גם קולות אחרים שאומרים כי המאבק על שכונת האולפנה הניב פירות לטובתם, ומציינים את הבטחתו של ראש הממשלה להגדיל את הבנייה בבית אל ב-50 מבנים נוספים, אולם מעל לכל מרוצים מהפקעת הסמכויות משר הביטחון שנחשב כעוין מאוד למתנחלים. "תמורת הריסתם של חמישה מבנים קיבלנו הרבה מאוד, ולמרות הקושי הרב צריך להסתכל גם על הצד החיובי", אומר גורם בהתיישבות. גם במערכת הביטחון אומרים כי בסופו של יום, העובדה כי מתוך 30 המשפחות המתגוררות בבניינים המיועדים לפינוי, 26 מתוכם הינם שוכרים ורק 6 מחזיקים בבעלות מלאה על הנכס מקלה על ההסדרים הצפויים.

גבעת האולפנה לקראת פינוי - כותרות אחרונות
במערכת הביטחון נערכים לפינוי; בבית אל יתנגדו
לאחר דחיית חוק ההסדרה: עימותים אלימים בהפגנה
”המורדים” נעדרו, חוק ההסדרה נפל בקריאה טרומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully