וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמת הגדר בגבול מצרים מתקדמת מהר מהצפוי"

מנתונים שהציג משרד הביטחון עולה כי עד כה הוקמה לאורך גבול מצרים גדר באורך 40 קילומטרים, מתוך 115 קילומטרים של עבודות תשתית שונות שכבר נבנו. "ההערכות הן שנסיים עד סוף 2012"

הקמת הגדר לאורך גבול ישראל-מצרים מתקדמת בקצב מהיר מן הצפוי. מנתונים שהציג משרד הביטחון עולה, כי עד כה נבנו תשתיות לאורך כ-115 קילומטרים בגבול, פי שתיים ממהירות הבנייה שהייתה צפויה עם תחילת הפרויקט. על פי הנתונים שהציג היום (שלישי) ראש מנהלת הגדר בגבול ישראל-מצרים, תא"ל ערן אופיר, נבנו עד כה 60 קילומטרים של תשתיות הכוללים עבודות עפר שהסתיימו, 40 קילומטרים של גדר ו-15 קילומטרים של כבישים שישמשו את כלי הרכב השונים של צה"ל. אורכו הכולל של הפרויקט הוא 220 קילומטרים.

גורם ביטחוני המצוי בפרטי הפרויקט אמר בשיחה סגורה כי הקבלנים שעובדים לאורך הגבול הצליחו להקים תשתיות במהירות כפולה מזו שתוכננה לפני כשנה - בתחילת הפרויקט. "אם חשבנו בתחילה לסיים את הפרויקט בסוף שנת 2013, ההערכות כרגע הן כי נסיים עד סוף שנת 2012, וזאת מבלי שנחרוג מהמסגרת התקציבית שעומדת על כ-1.3 מיליארד שקלים". הגורם הביטחוני הוסיף כי הקמת הגדר קיבלה חשיבות מיוחדת לאור השתלטות ארבעה שבטים בדואים על שטחי חצי האי סיני. "השבטים עושים באזור כבשלהם, פוגעים בשיירות ובצינור הגז לישראל, ומתעמתים עם כוחות השיטור של מצרים".

בתוך כך, במערכת הביטחון מביעים דאגה מכך שעד כה, לא התקבלה החלטה משפטית בסוגיית המסתננים ממצרים לישראל. גורם ביטחוני נוסף אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "לא ניתן היום להעביר מסתננים משטח ישראל לידי שוטרים מצריים, וכל מסתנן שחודר לישראל נשאר בשטחנו".

הרמטכ"ל בני גנץ עוקב באינטנסיביות אחר קצב בניית הגדר, בשל החשש מהתגברות אירועי טרור והתפשטות מהומות הבדואים מתוך שטחי סיני. הגדר שנבנית לאורך הגבול אמורה לא רק לעכב את המסתננים, אלא להתריע לכוחות הצבא על חדירה אפשרית ולסייע בלכידה מהירה של המסתננים. על הגדר יוצבו מערכות טכנולוגיות מתקדמות שיסייעו באיסוף מודיעיני והתרעה נקודתית.

עוד בנושא:

הגדר תקועה, בגבול ישראל-מצרים נמשכת ההפקרות
הקבינט: בניית הגדר עם מצרים תחל בנובמבר
נתניהו אישר: תוקם גדר גבול עם מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully