וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: "ישראלי נוסף מואשם בריגול"

ניר יהב

14.8.2011 / 19:12

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי ישראלי בשם "אופיר הררי" מואשם בפגיעה בביטחון מצרים. הוא לא נעצר כיוון שאינו שוהה במדינה. במצרים מוחזק בחשד לריגול גם הישראלי אילן גרפל

כלי התקשורת במצרים דיווחו (ראשון) כי ישראלי נוסף בשם אופיר הררי מואשם בריגול לטובת ישראל ובפגיעה בביטחונה של מצרים. על פי הדיווחים, הררי אינו נמצא במצרים ולכן הוא איננו עצור. עוד דווח כי אזרח ירדני נוסף בשם בשאר אבו זיד נחקר סביב אותן חשדות בחודש אפריל האחרון וכעת הוא עצור במצרים. היום הוגש נגד השניים כתב אישום.

לפי הדיווח, השניים נאשמים בריגול למען מדינה זרה במטרה לפגוע באינטרסים הלאומיים של מצרים. עוד עולה מהדיווחים כי האזרח הירדני העצור הוא מהנדס תקשורת המתמחה בלווינים וברשתות שעל פי טענות השלטונות המצרים עמד בקשר עם הררי, "איש המודיעין הישראלי", ואף פגש אותו בחו"ל לצורך משימותיו.

עוד דווח כי הררי הטיל על אבו זיד לחפש אחר אזרחים מצרים העוסקים בתחום השיחות הבינלאומיות דרך האינטרנט בישראל ולהציע להם לסייע להררי לבצע האזנות עבור תמורה כספית נאותה. בנוסף נטען כי הירדני העצור עקב אחר המצב הביטחוני במצרים לאחר המהפכה, ובעיקר עקב אחר המקומות שבהם פרושים אנשי הצבא.
בנוסף, נטען כי הררי הורה לו ליצור קשרים עם עובדים מצרים בתחום התקשורת, לגייסם ולהשיג מהם מידע טכנולוגי מקצועי הנוגע לרשתות תקשורת במדינה.

"גרפל איים להתאבד"

היום דווח כי אילן גרפל, ישראלי נוסף שעצור מזה כחודשיים בקהיר בחשד שריגל לטובת המוסד, איים להתאבד אם לא יותר לו להיפגש עם השגריר הישראלי בקהיר יצחק לבנון – הבוקר דיווח העיתון הכוויתי "אל-ג'רידה" מפי גורמי ביטחון המוגדרים מהימנים כי גרפל רצה לעדכן את לבנון "בעניינים חשובים מאוד שעשויים לסייע בחקירתו ולהוכיח את חפותו מאשמת הריגול לטובת המוסד".

בנוסף, דווח כי גרפל רצה להעביר לשגריר הישראלי מכתב בכתב ידו כדי שיעבירו לבני משפחתו בנהריה. "גרפל ביקש יותר מפעם אחת להיפגש בכלא עם השגריר או מי מטעמו, אלא שאף אחד לא נענה לבקשה. גרפל נאלץ לשבות רעב החל מיום שני, 1 באוגוסט, למשך שלושה ימים. גם לאחר צעד זה לא קיבל תשובה ולכן נאלץ לאיים בהתאבדות".

לדברי העיתון, "קצין המוסד" אילן גרפל הגיש שלוש בקשות בעבר להיפגש עם השגריר ושלוש הבקשות הללו הועברו למשרד החוץ הישראלי ומשם לשגרירות ישראל בקהיר. "אלא שאף אחד לא השיב לבקשות בגלל מחאתו של השגריר לבנון על כך שבקשות דומות שהגיש בעבר למשרד החוץ המצרי לא נענו", נכתב.

הגורמים סיפרו לעיתון כי שלושה ימים לאחר שהחל לשבות רעב הוא הפסיק "בהמלצת הנהלת בית הכלא המצרי. אלא שלאחר מכן איים להתאבד ולהטיל את האחריות לכך על השגריר הישראלי". גרפל, שנעצר כזכור באמצע חודש יוני בחשד לריגול למען המוסד הישראלי, עצור בבית הכלא "אבו זעבל" במדינה.

עוד בנושא
"'המרגל' אילן גרפל העצור במצרים איים להתאבד"
"המודיעין המצרי עקב אחר אילן גרפל כבר ב-2007"
דיווח במצרים: מעצר 'המרגל הישראלי' הוארך ב-15 יום

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully