וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "רק בוררות תסיים שביתת הרופאים"

אריאל נוי

1.8.2011 / 19:00

עתירה לבג"ץ דרשה לחייב את ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בשביתה. המדינה טוענת כי רק בוררות תביא לסיום המשבר ובמקביל טוען סגן שר הבריאות כי ניתן להסדיר הסכסוך תוך ימים

"בוררות היא המוצא האחרון שנותר, שלא רק יפסיק לאלתר את הפגיעה המתמשכת בציבור, אלא גם יפתור את הסכסוך", כך נכתב היום (שני) בתשובת המדינה לעתירה שהוגשה לבג"ץ שקראה לבית המשפט להורות לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בשביתת הרופאים באופן אישי על מנת להביא לסיומה. העתירה הוגשה על ידי בכיר לשעבר בפרקליטות המדינה, עו"ד דוד פורר.

בתוך כך שוקלים הרופאים את המשך צעדיהם במאבק. מחר ייערך כינוס חירום של שדולת הבריאות בכנסת בשיתוף ההסתדרות הרפואית בטרם יצא מושב הקיץ של הכנסת לפגרה. בכינוס ייערך דיון על השלכות שביתת הרופאים המתמשכת בחלוף 136 ימים מאז החלו העיצומים. בדיון ישתתפו חברי כנסת מכל הסיעות - מהקואליציה ומהאופוזיציה, שינהלו דיאלוג משותף עם נציגי ההסתדרות הרפואית והגורמים המעורבים במאבק להצלת מערכת הבריאות הציבורית בישראל.

עוד על שביתת הרופאים:

הרופאים לנתניהו: "התערב, היכנס מתחת לאלונקה"
פרס לרופאים: "הזמן אזל, אפנה לממשלה שתכריע"
הרופאים הקימו מאהל בירושלים: "ביבי שים כתף"

ליצבן שיבח את מנהלי בתי החולים

ח"כ רחל אדטו, ראש שדולת הבריאות בכנסת אמרה לוואלה! חדשות כי "לאור עצירת המשא ומתן עם הרופאים, אכנס את שדולת הבריאות לדיון דחוף אודות השלכותיה של שביתת הרופאים הארוכה ביותר בתולדות המדינה והשפעותיה על בריאות האזרחים. ישיבת השדולה ישתתפו חברי כנסת מכל סיעות הבית במטרה ליצור דיאלוג ישיר עם ראשי ההסתדרות הרפואית ועם הרופאים בשטח".

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו פרופסור רוני גמזו זימנו היום לישיבה מיוחדת את כל מנהלי בתי החולים הכלליים בישראל, לדיון בשביתה וכדי לשמוע על התמודדותם עם המציאות המורכבת בה הם מצויים בימים האחרונים ועל הדרכים האחראיות לפתרון המשבר. סגן שר הבריאות שיבח את מנהלי בתי החולים על המאמץ הרב שהם משקיעים בהפחתת הפגיעה בחולים, ועל שותפותם וניסיונם הרב למען קידום הגעה להסדר כולל ולסיום השביתה. "מתוך אחריות למערכת הבריאות אעשה כל מאמץ להביא לפשרה ולהסדרת הסכסוך ואני מאמין שאצליח בכך כבר בימים הקרובים", אמר ליצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully