וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוב: נאט"ו תאכוף הסגר האווירי במקום ארה"ב

בצל הביקורת על היציאה למבצע בלוב, ארצות הברית העבירה את האחריות לאכיפת הסגר האווירי לידי שאר מדינות נאט"ו. בינתיים, ההפצצות נמשכות, והלובים טוענים להרג אזרחים

בעוד שמטוסי קרב של מדינות המערב ממשיכים לתקוף יעדים בלוב ונהנים מחופש פעולה אחרי השמדת סוללות טילי הנ"מ של המדינה, שגרירי המדינות החברות בנאט"ו נועדו אמש (חמישי) בבריסל, כדי לגבש מתווה פעולה להמשך מבצע "שחר האודיסאה".

אחרי ארבעה ימים מתישים של דיונים, סוכם כי האחריות לאכיפת הסגר האווירי מעל שמי המדינה תועבר מידי ארצות הברית לידי שאר מדינות נאט"ו. מזכ"ל נאטו, אנדרס פוג רסמוסן, הדגיש כי המנדט שניתן לברית "לא יחרוג מעבר לאכיפת איסור הטיסה מעל שמי לוב ואכיפת אמברגו הנשק", שתי המטרות הברורות שהציבה מועצת הביטחון של האו"ם.

מטוס קרב אמריקאי מדגם F-15 Eagle עומד להמריא מבסיס נאט"ו באיטליה בדרכו ללוב, 22 במרץ 2011. רויטרס
מטוס F-15 של חיל האוויר האמריקאי בדרכו ללוב. ארה"ב "נפטרה" מאכיפת הסגר/רויטרס

חרף הצהרות שנשמעו מטורקיה על "עסקת חבילה", לפיה הברית הצפון אטלנטית תיטול מארצות הברית את מלוא האחריות למבצע, נראה כרגע כי וושינגטון הצליחה להעביר לנאט"ו את האחריות רק לחלק קטן של המבצע, ותמשיך לשאת באחריות לתקיפה אפשרית, עתידית, של כוחות מקורבים יותר לקדאפי, ואולי לתקיפת שליט לוב בעצמו.

צבא ארצות הברית, השקוע עד צוואר בלחימה באפגניסטן, עדיין לא נסוג לחלוטין מעירק, ומעוניין להימנע ככל האפשר מלהתפרש גם בלוב. המעורבות האמריקאית בלחימה באזור עוררה בימים האחרונים ביקורת גוברת על הנשיא ברק אובמה, שלכאורה לא ביקש את אישור הקונגרס כדי לצאת אליה. מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, בירכה הלילה, באופן טבעי, על ההחלטה להאציל חלק מהסמכויות הצבאיות שנטלה ארצה, לידי נאט"ו. לדבריה, כוחות הקואליציה עד כה הצליחו להביס את כוחותיו של קדאפי, אולם כעת האחריות תעבור לידי שאר המדינות החברות בנאט"ו, שהן, "בהחלט כשירות למשימה", אמרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

בינתיים, מקורות בנאט"ו אמרו כי ביום ראשון צפויה להתקבל החלטה אם להרחיב את תפקידה של הברית במבצע הצבאי. עוד נמסר כי העברת האחריות לאכיפת הסגר צפויה להתבצע בתוך 72 שעות.

למרות המחלוקות על מתווה הפעולה, מדינות נוספות מצטרפות למבצע. הפרלמנט הטורקי אישרר את החלטת הממשלה לקחת חלק במבצע הימי של נאט"ו באזור לוב, וגם איחוד האמירויות הודיע כי ישלח 12 מטוסי קרב לסייע באכיפת הסגר האווירי. זאת, נוסף על קטאר, שהודיעה כי שלחה שני מטוסי קרב ושני מטוסי תובלה למשימה זו.

הטלוויזיה הלובית דיווחה הלילה כי נמשכות המתקפות האוויריות בטריפולי ובסביבתה, שם נשמעו פיצוצים זה הלילה השישי. בבית החולים המרכזי בבירה נערך סיור לכתבים, בו הוצגו גופות של אזרחים, לכאורה, שנהרגו בהפצצות. גורמים בבית החולים טענו כי עד כה נהרגו כ-100 אזרחים במתקפה האווירית, זאת בהמשך לדבריו של סגן שר החוץ הלובי, חאלד קאים, שאמר כי המתקפה מעידה שכוחות המערב "לא מבחינים בין אזרחים חפים מפשע לבין אנשי הכוחות המזוינים". הדברים מלווים בהכחשות נמרצות מצד גורמי צבא מערביים, שטענו כי המתקפות מכוונות רק נגד מטרות צבאיות. עוד דווח כי מטוסים של כוחות הקואליציה השמידו טנקים מחוץ לעיר מיסרתה, וכי הפצצות נוספות נראו בטז'ורה. מוקדם יותר מסר דובר חיל האוויר הצרפתי כי מטוס לובי הושמד על מסלול הנחיתה בבסיס חיל האוויר במיסרתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully