וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: שנת מאסר למי שיבצע סלקציה במקום ציבורי

12.6.2013 / 18:57

שרת המשפטים לבני והיועץ המשפטי וינשטיין פרסמו תזכיר חוק שיבקש למנוע מקרים כמו איסור כניסת הערבים ל"סופרלנד". לבני: יש להילחם בתופעות כמו הדרת נשים או הפרדה גזעית

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

צפו בדיון בוועדת החינוך של הכנסת על פרשת הסופרלנד

בעקבות פרשת הסופרלנד: שרת המשפטים והיועץ המשפטי נגד סלקציה בכניסה למקומות ציבוריים. תזכיר חוק ממשלתי שנוסח במשרד המשפטים על דעתם של השרה ציפי לבני והיועץ יהודה וינשטיין קובע כי השפלה או ביזוי של אדם במטרה למנוע ממנו כניסה למקום ציבורי או קבלת שירות או מוצר תיחשב עבירה פלילית, שדינה שנת מאסר.

בדברי ההסבר לחוק של משרד המשפטים נכתב כי "התיקון לחוק המוצע בתזכיר יוצר כלי נוסף למאבק בתופעה החברתית הפסולה של הפליה, שביסודה חוסר סובלנות ודעות קדומות, לא רק על ידי מי שמספק שירות ציבורי או מפעיל מקום ציבורי אלא גם על ידי כל אדם המשפיל ומבזה אדם אחר במטרה למנוע ממנו את הגישה לשירות הציבורי או הכניסה למקום הציבורי".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
הכניסה לסופרלנד, מאי 2013. דרור עינב
לא תהיה שוב אפליה. הסופרלנד/דרור עינב

תזכיר החוק הופץ לאחר שורה של מקרים שבהם הודרו נשים ממקומות ציבוריים, וכן לאחר שנמנעה במספר רב של מקרים כניסתם של אנשים למסיבות ואירועים ציבוריים ממניעים גזעניים. האחרון והמוכר שבהם היה בפארק השעשועים בראשון לציון: לפני כשבועיים נודע כי תלמידים ערבים מבית ספר תיכון ביפו הופלו לרעה, ולא הותר להם להיכנס לסופרלנד בימים מסוימים, ש"נסגרו" ליהודים בלבד. כמה ימים אחר-כך התברר כי גם לחרדים הוקצו ימים ספציפיים בפארק.

"הגזענות היא מחלה ממארת"

שרת המשפטים, ציפי לבני, אמרה בתגובה: "תופעות כמו הדרת נשים, הפרדה בין יהודים לערבים, סלקציה במועדונים או בכל מקום אחר בחברה הישראלית הן חמורות ובלתי מוסריות, ויש למגר אותן ולהילחם בהן. כלפי מי שמפלה יש לגלות אפס סובלנות. הצעת החוק הזו היא צעד נוסף וחשוב במלחמה זו".

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט, ח"כ עמרם מצנע (התנועה), בירך אף הוא על היוזמה. "יש לנהוג בחומרה כלפי כל אדם או מוסד שמפלה קבוצות מסוימות באוכלוסיה על רקע דת, מין או גזע. הגזענות היא מחלה ממארת ומוטלת עלינו החובה למגר אותה", אמר.

לקריאה נוספת
גזענות בסופרלנד: ימים ליהודים וימים לערבים
השרה לבני פנתה ליועץ המשפטי: בדוק הגזענות בסופרלנד
דעה: עם כל הצער, לפעמים צריך להפריד
הסופרלנד מודה: ”היו ימים נפרדים גם לחרדים”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully