וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה במאלי גוברת: מעל מאה הרוגים בעיר קונה

13.1.2013 / 9:42

דובר אל קאעדה בסהרה גינה את ההתערבות הצבאית של צרפת במאלי והדגיש כי היא מסכנת את אזרחי צרפת: "תחפרו את הקברים של בניכם". מדינות שכנות האיצו תכניות להשתלב במתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כלי טיס צרפתים תקפו את מעוז המיליציות האיסלמיות במאלי אתמול (שבת), ביום השני של ההתערבות הזרה במדינה המערב אפריקנית. מדינות שכנות האיצו את תכניותיהן לפריסת גדודים במאלי, במטרה למנוע מהמיליציות המקושרות לאל-קאעדה להרחיב את שליטתן במדינה.

צרפת פתחה במתקפה על המורדים ביום שישי, אז הכריז נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, כי כוחות הצבא החלו לסייע לממשלת מאלי, שהכריזה על מצב חירום, במאבקה בקבוצת מורדים איסלמיים בצפון המדינה. לדבריו, המבצע יימשך ככל שיידרש. עוד אמר הולנד כי ארצו פועלת בהתאם להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בחודש שעבר, להצבת כוח בינלאומי במדינה.

כוחות צבא צרפת במאלי, ינואר 2013. רויטרס
כוחות צבא צרפת החלו לסייע לממשלת מאלי, שהכריזה על מצב חירום, במאבקה בקבוצת מורדים איסלמיים בצפון המדינה. חיילים צרפתים במאלי/רויטרס

בעקבות המתקפה הצרפתית, חוף השנהב מתכוונת לשלוח לצפון מאלי 3,300 חיילים לסיוע לכוחות המקומיים נגד המורדים. כמו כן, בורקינה פאסו, ניז'ר וסנגל הודיעו כי ישלחו 500 חיילים כל אחת. חיילים מצבא ניגריה הוצבו במאלי כבר אתמול.

בגיבוי של מטוסי קרב צרפתים ומסוקי תקיפה, חיילים מצבא מאלי נלחמו על הקרקע נגד לוחמי המיליציה והניסו את המורדים מחוץ לעיר קונה. מעל מאה בני אדם נהרגו בתקיפות חיל האוויר הצרפתי ובקרבות על העיר קונה שבמאלי, בהם מורדים וחיילים – כך דיווחו אתמול גורמים בצבא מאלי ועדי ראייה. קצין בצבא מאלי אמר כי "למעלה ממאה" מורדים נהרגו, בעוד שמוכר בחנות בקונה דיווח כי ספר 148 גופות, כמה עשרות מהן של חיילי הצבא. "איננו יודעים אם המורדים השתילו מוקשים או מלכודות ארוכות, ולכן אנו נעים בזהירות", אמר דובר משרד הביטחון של מאלי, דיארן קון. הוא הוסיף כי "היו אבדות רבות בשני הצדדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חיילי הצבא של מאלי, ינואר 2013. רויטרס
חיילים מקומיים מגובים בכלי טיס צרפתים הסיגו את המורדים מהעיר קונה/רויטרס

דובר של אל-קאעדה בסהרה, עבדאללה אל-צ'ינגטי, העביר מסר ברור לצרפת: "אנו מגנים את ההתערבות הברורה והחד משמעית של צרפת ביחסים הפנימיים של מאלי. איננו יכולים להיות ברורים יותר: זה מבצע של צלבנים שנועד להרוס את הפרויקט האיסלמי במאלי". הוא ביקש את תמיכתן של המדינות האיסלמיות השכנות לתמוך באנשי מאלי והדגיש כי ההתערבות הצרפתית מסכנת את השבויים הצרפתים ואזרחים צרפתים אחרים. "העסק הזה עדיין בידיכם: עצרו את העוינות כלפינו, אחרת תחפרו את הקברים של בניכם במו ידיכם כדי לשלוח אותם לגיהינום".

נשיא צרפת הולנד הורה אתמול להדק את הביטחון בצרפת ולהעלות את המיגון סביב בנייני ציבור ומערכות התחבורה, בעקבות המצבע במאלי. משרד החוץ הצרפתי ייעץ בשישי ל-6,000 האזרחים הצרפתים במאלי לעזוב את המדינה.

כוחות צבא צרפת במאלי, ינואר 2013. רויטרס
טייסים צרפתים מתכוננים למתקפה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully