וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בכיר רוסי נפגש בחשאי עם חסן נסראללה

בהתבטאות חריגה של בכיר ממוסקבה דרש סגן השר הרוסי, מיכאל בוגדנוב, ממזכ"ל הארגון חסן נסראללה עמו נועד להסיג את אנשיו משטח סוריה, מחשש לזליגת הלחימה ללבנון

סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, נפגש במהלך סוף השבוע החולף עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, במסגרת ביקור שהוא עורך בימים אלה בביירות - כך דיווח ערוץ טלוויזיה לבנוני המזוהה עם הארגון השיעי. על פי הדיווח, הבכיר הרוסי אמר בפגישה החשאית עם נסראללה כי "על חיזבאללה להוציא את כוחותיו מתחומי סוריה", לאור המעורבות הרבה של לוחמי הארגון בנעשה במדינה השסועה. אנשי חיזבאללה נלחמים לצד צבא סוריה נגד כוחות המורדים במשטר בדמשק, ומנסים לשמור על יציבות משטרו של בשאר אסד. במאמר מערכת שפורסם בעיתון "א-נאהר", דווח כי מוסקבה דורשת מחיזבאללה לסגת מסוריה, לאור החשש כי מלחמת האזרחים תגלוש ללבנון.

סגן שר החוץ הרוסי מיכאל בוגדנוב בביקור בלבנון. רויטרס
סגן שר החוץ הרוסי, מיכאל בוגדנוב, בפגישה עם יו"ר הפרלמנט הלבנוני/רויטרס

בוגדנוב, שלדבריו קיים 20 פגישות ביומיים החולפים עם בכירים מכלל המפלגות בלבנון, נפגש בין היתר עם הנשיא הלבנוני, ראש הממשלה היוצא ומחליפו. הוא נחת בבירת לבנון ביום חמישי, בזמן שמטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי יירטו מטוס זעיר ללא טייס (מזל"ט) שהמריא ככל הנראה מלבנון וחדר למרחב האווירי של ישראל באזור חיפה. במערכת הביטחון הישראלית הפנו אצבע מאשימה כלפי ארגונו של נסראללה, אולם הארגון הכחיש כל מעורבות בשיגור כלי הטיס.

מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, בעצרת תומכיו בביירות, ספטמבר 2012. רויטרס
יסיג את אנשיו מסוריה? חסן נסראללה/רויטרס

אתמול אמר בוגדנוב כי הדיווחים על שימוש בנשק כימי בסוריה לא מצדיקים לפי שעה התערבות זרה במדינה. "עלינו לברר את האמת, לקבל הוכחות מוצקות ולא להישען על מידע שדווח בכלי התקשורת אשר לא נתמך בעובדות", אמר הבכיר הרוסי. הוא הוסיף כי "חווינו בעבר התערבות אלימה אחרת בעיראק, בטענה שהיא מחזיקה בנשק להשמדה המונית, וראינו שזה לא היה באמת המצב". משרד החוץ הרוסי פרסם אתמול הודעת גינוי לכוחות האופוזיציה הסורית, שלטענת מוסקבה מנסים לעורר סכסוך בין-עדתי בקרב פלגים דתיים. משרד החוץ במוסקבה גינה את קבוצת האופוזיציה "ג'בהת א-נוסרה" והאשים אותה בהרס המסגד העתיק בעיר חלב כמה ימים קודם לכן. לטענת הרוסים, הדרך היחידה להשיג שלום בסוריה היא באמצעות שיחות דיפלומטיות בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully