וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו תלתה בחשאי את המחבל האחרון שנתפס במומביי

21.11.2012 / 18:16

הודו הוציאה להורג את מוחמד קסאב, אזרח פקיסטן שהיה חבר בחוליה שבשנת 2008 רצחה 166 בני אדם, בהם ישראלים. זו הפעם הראשונה שעונש מוות מיושם בהודו זה שש שנים

מוחמד אג'מל קסאב, אחרון החברים בחוליה שביצעה את מתקפת הטרור במומביי בשנת 2008, הוצא להורג בחשאי. הוא נידון למוות ב-2010 בבית המשפט העליון, ואמש נדחתה שוב בקשתו לחנינה. הוא נתלה לפנות בוקר (רביעי) בבית המעצר בפונה, מזרחית למומביי, וגופתו נקברה במקום.

חגיגות ברחובות מומבאי בעקבות הוצאתו להורג של המחבל מוחמד אג'מל קסאב, נובמבר 2012. רויטרס
חגיגות במומביי לאחר ההוצאה להורג/רויטרס

ברחבי הודו פרצו חגיגות עם פרסום הידיעה כי קסאב, אזרח פקיסטן, הוצא להורג, חמישה ימים לפני יום השנה הרביעי למתקפה הרצחנית. סדרת הפיגועים, ב-26 בנובמבר 2008, גבתה את חייהם של 166 בני אדם, בהם שני ישראלים וכמה יהודים ששהו בבית חב"ד במומביי.

קסאב, שכונה "המחבל בעל פני התינוק", נודע בשל תמונה שתיעדה אותו אוחז ברובה קלצ'ניקוב בתחנת הרכבת במומביי ביום המתקפה. במשך השנים חששו הודים רבים ממתקפה נוספת באותו סגנון, ומחקיינים שינסו לשחזר את הפיגוע הקשה. השר לביטחון פנים בהודו, שושיל קומאר שינדה, אמר כי ההוצאה להורג "עשתה צדק עם כל השוטרים ואנשי הסגל שאיבדו את חייהם בקרב מול המחבלים".

פקיסטן: "העונש בוצע לפני תום החקירה"

קסאב הוא האדם הראשון שהוצא להורג בהודו מאז שנת 2004. אחד הסוהרים סיפר לתחנת הטלוויזיה NDTV כי קסאב התפלל וביקש שבני משפחתו יקבלו הודעה בדבר מותו. לדברי הסוהר, קסאב היה שקט ונראה לחוץ. ממשלת הודו הודיעה כי היא מוכנה למסור את הגופה לפקיסטן אם תתבקש לעשות כן. דודתו של קסאב אמרה כי היא גאה באחיינה, ומעוניינת להשיב את גופתו.

ב-26 בנובמבר 2008, סמוך לשעה 21:00, הגיעו עשרה מחבלים לחופי מומביי, והתפצלו לארבע קבוצות. המחבלים השתלטו על כמה יעדים ברובע המסחרי של העיר. אחרון המחבלים הצליח לאחוז בנשקו במשך 60 שעות. היעדים הבולטים של המתקפה היו בית חב"ד, תחנת הרכבת המרכזית במומביי ומלונות הפאר טאג' מהאל ואוברוי טריידנט. במשך שלושת ימי המתקפה, הצליחו אנשי קומנדו לחסל את תשעת המחבלים. המחבל האחרון - קסאב – נלכד בחיים. אך לפי כמה טענות, כמה מהמחבלים הצליחו להימלט.

הודו טענה כי המחבלים פעלו מטעם הארגון הפקיסטני לשקאר-א-טייבה, קבוצה קיצונית שקוראת לשחרר את חבל קשמיר ובעלת קשרים לאל-קאעדה. בחקירתו, אמר קסאב כי מאמניו ושולחיו הבטיחו לו שהטבח שביצע יעניק לו "כרטיס לגן עדן".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חגיגות ברחובות מומבאי בעקבות הוצאתו להורג של המחבל מוחמד אג'מל קסאב, נובמבר 2012. רויטרס
חגיגות במומביי לאחר ההוצאה להורג/רויטרס

שיחות השלום בין הודו ופקיסטן אמנם התחדשו מאז המתקפה, שהערימה קשיים נוספים על היחסיים השבריריים ממילא בין שתי המדינות. ואולם, הודו עדיין מאשימה את שכנתה בכך שהיא מתעכבת בהבאתם לדין של חשודים נוספים במעורבות במתקפה שנעצרו בשטחה - האשמה שאיסלמבד מכחישה בתוקף.

ההוצאה להורג מגיעה לא רק לרגל יום השנה לפיגוע, אלא סמוכה גם לשורה של בחירות ארציות בהודו. ככל הנראה, מדובר בצעד שנועד להתמודד עם ביקורת פנימית בהודו, לפיה הממשלה נוקטת יד רפה בנושאים של פנים וביטחון. בפקיסטן, טענו הבוקר רבים כי קסאב הוצא להורג בזריזות לפני תום החקירה בעניינו, ומבלי שניתנה לו הזדמנות לערער בכל הערכאות המשפטיות. לפי חלק מהטענות, אזרח הודי לא היה מוצא להורג בחשאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully