וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תכתובות של פעילי אל-קאעדה בתימן הובילו לאזהרת המסע"

בכירים אמריקנים טענו כי מודיעין טרי מאזור חצי האי ערב הוביל את ארה"ב לפרסם אזהרת מסע לאזרחיה ולסגור 21 מנציגויותיה באזור. גם גרמניה ובריטניה יסגרו השגרירויות בצנעא

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

מודיעין טרי הוביל את ארצות הברית למסקנה שפעילי אל-קאעדה בחצי האי ערב נמצאים בשלבים האחרונים של תכנון פיגוע נגד יעדים אמריקניים ומערביים – כך דיווחה הבוקר (שבת) רשת סי.אן.אן בהתבסס על כמה בכירים אמריקנים. אמש פרסמה מחלקת המדינה האמריקנית אזהרת מסע בינלאומית לאזרחיה בשל איומים מצד ארגון הטרור אל-קאעדה. זאת, לאחר שידידתה הקרובה של ישראל הודיעה שתסגור מחר 21 שגרירויות וקונסוליות באזור, בהן גם זו שבתל אביב.

לוחמים של אל-קאעדה בצפון עירק. AP
לוחמים של אל-קאעדה בעיראק/AP

לדברי הבכירים האמריקנים, ה"תכתובות" בקרב פעילי אל-קאעדה באזור, ובפרט בתימן, אשר הביאו לנקיטת אמצעי הבטיחות מצד ארה"ב, נמשכות זה כמה שבועות אך התגברו בימים האחרונים. הבכירים הוסיפו כי ההחלטה על סגירת נציגות ארה"ב באזור, כמו גם אזהרת המסע, התקבלה לאחר אזהרות שהגיעו גם מגורמים בתימן. הבכירים, שסירבו להיחשף, אמרו כי בשלב זה יעד הפיגוע אינו ברור אך הביעו חשש מפני מתקפה על השגרירות האמריקנית בתימן.

גם ה"ניו יורק טיימס" וה"וול סטריט ג'ורנל" ציטטו בכירים אמריקנים שטענו כי תכתובות בקרב פעילי אל-קאעדה באזור הן הגורם העיקרי לאזהרת המסע. "זה היה הרבה מעבר להתכתבויות רגילות", אמר גורם אמריקני בכיר שעודכן בפרטי המודיעין ל"ניו יורק טיימס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
האשים את ארה"ב בקונספירציה להדחת מורסי. איימן א-זוואהירי/רויטרס

במקביל, גם משרד החוץ הבריטי הודיע על סגירת השגרירות שלו בתימן בימים ראשון ושני כ"אמצעי זהירות". גם גרמניה הודיעה כי תסגור את שגרירותה בבירה צנעא מחר ומחרתיים "מסיבות ביטחוניות". משרד החוץ הגרמני הזהיר את אזרחי המדינה מהגעה לאזור ואמר כי "עתיד המצב במדינה אינו ודאי". המשרד הזהיר מ"פיגועי טרור בחלקים מבודדים של המדינה, אך גם בבירה צנעא".

החשש: פיגוע עד סוף אוגוסט

באזהרת המסע שפרסמה אמש מחלקת המדינה נמסר כי האיומים הבולטים ביותר הם במזרח התיכון ובצפון אפריקה. תיירים אמריקנים המטיילים במדינות זרות התבקשו לשמור על ערנות. עוד נמסר כי תוקף ההתראה יפוג בסוף חודש אוגוסט. כמו כן בהצהרה ממחלקת המדינה נמסר כי "המידע שברשותנו מצביע על כך שאל-קאעדה וארגונים הקשורים אליו ממשיכים לתכנן פיגועים באזור ומעבר לו, וכי הם עלולים למקד את מאמציהם מעתה ועד סוף אוגוסט". ההתראה התייחסה ל"אפשרות של מתקפת טרור בתחבורה ציבורית ובתשתיות תיירותיות אחרות".

ראש המטות המשולבים בארה"ב, הגנרל מרטין דמפסי, התייחס לדברים ואמר כי "טיב האיום לא מפורט, אבל הכוונה ברורה: לפגוע במטרה מערבית, לא רק אמריקנית". מספר השגרירויות האמריקניות שייסגרו מחר הוא הגדול ביותר מאז פיגועי ה-11 בספטמבר 2001.

אזהרות מסע מטעם מחלקת המדינה האמריקנית אינן חריגות, אך במקרה הזה מדובר בהתראה רחבה מאוד. נשיא ארה"ב ברק אובמה הורה לפעול "בכל האמצעים הנחוצים" כדי להגן על אזרחים אמריקנים – כך מסר גורם בבית הלבן לסוכנות הידיעות AFP. "הנשיא מעודכן על האיומים הפוטנציאליים שמקורם בחצי האי ערב", הוסיף הגורם.

בתוך כך, ראש ארגון אל-קאעדה איימן א-זוואהירי האשים את ארה"ב בקשירת קשר עם צבא מצרים כדי להדיח את הנשיא מוחמד מורסי – כך על פי קלטת אודיו שנחשפה היום בפורומים של איסלמיסטים קיצוניים. "צלבנים, חילונים והצבא האמריקני זממו להפיל את ממשלתו של מוחמד מורסי", אמר א-זוואהירי בהקלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully