וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב ביצעה מעקב גם במשרדי האיחוד האירופי"

30.6.2013 / 0:07

השבועון הגרמני "דר-שפיגל" חשף מסמך שלפיו ארה"ב צותתה לכאורה גם לרשתות הטלפון והאינטרנט בבניינים של האיחוד בוושינגטון ובבריסל, שם ממוקמים משרדיהם של שרי האיחוד

פרשת המעקבים "פריזם" מסתעפת: לאחר שהתגלה כי ארה"ב ניהלה מעקב אחרי מיליוני אזרחיה, כעת מתברר כי צותתה והשיגה גישה לכאורה גם לדרכי התקשורת של האיחוד האירופי. לפי דיווח של השבועון הגרמני "דר-שפיגל" אתמול (שבת), ממסמך משנת 2010 שסווג כסודי ביותר ובו כונה האיחוד "מטרה", עולה כי הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, שעבורה עבד בעבר סנודן, צותתה לרשת המחשבים הפנימית של האיחוד האירופי בוושינגטון וכן במטה האו"ם.

אדוארד סנודן, מדליף פרשת הריגול האלקטרוני בארצות הברית. הונג קונג, מאי 2013. רויטרס
עדיין בנמל התעופה במוסקבה. המדליף סנודן/רויטרס

לפי הדיווח, ארה"ב לא הסתפקה בהאזנה לשיחות ולטלפונים, אלא גם הצליחה להשיג גישה למסמכים ולתכתובות דואר אלקטרוני. עוד נטען כי מטרה נוספת של הסוכנות הייתה בניין בבריסל המשמש את מועצת האיחוד האירופי, וזאת על ידי הפעלת מכשירים מרחוק. בבניין נמצאים חדריהם של שרים מכל המדינות החברות באיחוד האירופי, ובהם מותקים טלפון ואינטרנט.

בתוך כך, סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח אתמול על בקשת ההסגרה נגד סנודן עם נשיא אקוודור רפאל קוראה. אתמול בלילה אמר קוראה כי אין בכוונת ארצו לנתק את קשריה המסחריים עם ארה"ב, וזאת בעקבות איומיה של ארה"ב לנתק את קשרי המסחר עם אקוודור, אם האחרונה תחליט להעניק לסנודן מקלט מדיני. מוקדם יותר השבוע הודיעה אקוודור כי תשקול להעניק מקלט מדיני לסנודן, השוהה ככל הידוע בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה זה כמה ימים.

אתמול פורסם כי אביו של סנודן לוני שיגר מכתב לתובע הכללי של ארה"ב אריק הולדר, ובו כתב כי בנו ישקול לשוב לארצו אם יובטח לו כי לא ייעצר וייכלא לפני משפטו וכי לא יוטל איפול תקשורתי על הפרשה. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שבנו, הצפוי להיות מואשם בריגול אם ישוב לארצות הברית, יחזור בתנאים מסוימים. הוא אף הביע דאגה שבנו מושפע מגורמים שונים, ובהם מפעילי את ההדלפות "ויקיליקס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully