וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר פלסטיני: לא נבקש לשדרג מעמדנו בעצרת האו"ם

ניר יהב

30.8.2012 / 10:08

הרשות הפלסטינית לא תבקש להפוך למדינה משקיפה בעצרת הכללית בספטמבר, טוען שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי. גורמים ברשות טוענים שאבו מאזן יגיש הבקשה לאחר הבחירות בארה"ב

הרשות הפלסטינית החליטה לדחות את הגשת הבקשה לשדרוג מעמדה באו"ם – כך אמר הבוקר (חמישי) שר החוץ הפלסטיני, ריאד מאלכי, לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון. מאלכי אמר כי בניגוד למתוכנן, הרשות לא תגיש לעצרת האו"ם בקשה להפוך למדינה משקיפה בחודש ספטמבר וכי בכוונתה לעשות זאת בשלב מאוחר יותר. מאלכי הוסיף כי אבו מאזן צפוי לשאת נאום בעצרת האו"ם ב-27 בספטמבר.

אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2011. רויטרס
ימתין עם הבקשה לאחר הבחירות בארה"ב. אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם, בשנה שעברה/רויטרס

גורמים המוגדרים "מהימנים" אמרו לעיתון, כי יו"ר הרשות אבו מאזן מתכוון לדחות את הגשת הבקשה לעצרת האו"ם עד לאחר הבחירות לנשיאות בארצות הברית, שייערכו בחודש נובמבר. "בשלב הנוכחי, שהוא תקופת הבחירות בארצות הברית, מעדיף אבו מאזן להימנע מעימות עם הממשל האמריקאי", הסבירו הגורמים.

"התגובות של הממשל האמריקאי לפנייה הפלסטינית לשדרג את מעמד הרשות באו"ם לאחר הבחירות בארצות הברית, צפויות להיות מתונות יותר מאשר בתקופת הבחירות", הוסיפו הגורמים. מאלכי ציין כי אבו מאזן צפוי לומר בנאומו בפני עצרת האו"ם כי הרשות מעוניינת להגיש בקשה לשדרג את מעמדה באו"ם ולהפוך למשקיפה: "אבו מאזן משוכנע שנצליח להתקבל ברוב גדול", הוסיף.

בכיר פלסטיני: "אין לי ספק ש-130 מדינות יתמכו בנו"

בראיון שהעניק לוואלה! חדשות לפני כשבועיים וחצי אמר בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר נביל שעת', כי אם הרשות תחליט לפנות לעצרת האו"ם, היא תזכה ברוב עצום: "בעצרת האו"ם אין וטו. זו הצבעה עצמאית של כל חברה שם. יש לנו רוב ענק. אין לנו ספק שנקבל תמיכה של 130 מדינות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ראיון עם נביל שעת. דרור עינב
משוכנע כי הפלסטינים היו זוכים לרוב עצום בעצרת האו"ם, שיתמוך בבקשתם. ד"ר שעת'/דרור עינב

"מה שעיכב אותנו מלפנות לאו"ם היה המאמצים האדירים שהשקענו כדי לראות אם יש עדיין דרכים לחדש את המשא ומתן עם ישראל", הוסיף שעת'. "הלכנו לעמאן, החלפנו איגרות, הלכנו לקבל סיוע מהקוורטט, אבל הממשלה שלכם, ממשלת ישראל, אינה מעוניינת בחידוש המשא ומתן, אינה מעוניינת בפתרון שתי המדינות, אינה מעוניינת בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully