וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאים בארץ: כנס הומוסקסואלים בארה"ב יוקדש לישראל

למרות התנגדויות מצד ארגונים פרו פלסטינים, ארגון "פורום השוויון" האמריקאי בחר בישראל כמדינת הנושא של הוועידה השנתית, בהשתתפות נציגים בולטים מהקהילה הגאה בארץ

ישראל צפויה לעמוד במרכז סדר היום הפוליטי של הקהילה הגאה בארצות הברית בשבועות הקרובים, בעקבות וועידה שנתית שבחר ארגון זכויות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים ובי-סקסואלים) מוביל להקדיש לארץ הקודש. שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, יהיה הנואם המרכזי בכינוס, שייערך בתחילת מאי בפילדלפיה. די ג'ייז ישראלים ינגנו במסיבות השונות, ומשלחת ישראלית של דמויות בולטות בקהילת הלהט"ב בישראל תספר לאלפי המשתתפים בכנס על החיים בישראל. עם זאת, הוועידה כבר מושכת את חיצי הביקורת של חלק מחברי הקהילה הגאה ופעילים פרו פלסטיניים, על רקע הדיון הציבורי המתחזק בתופעת "הפינקוושינג", מונח המשמש לתיאור הביקורת על השימוש שעושה הממשלה בזכויות הגאים בהסברה הישראלית בניסיון "להלבין" הפרות זכויות האדם של הציבור הפלסטיני בשטחים.

"פורום השוויון" (Equality Forum) הוא ארגון זכויות להט"ב אמריקאי, שמקום מושבו בפילדלפיה, והוא נחשב לאחד הארגונים המובילים בתחום זכויות הקהילה בחוף המזרחי של ארה"ב. השנה מציין הארגון 20 שנות פעילות, והוא בחר בישראל כמדינת הנושא (feature nation) של הוועידה השנתית שלו, לאחר שבעבר זכו לכבוד גרמניה וקנדה, הנחשבות שתיהן למתקדמות בתחום זכויות הלהט"ב. בכינוס צפויים להשתתף בכירי עולם העסקים והתקשורת במדינה, ומשלחת ישראלית של פעילים בולטים בקהילה תשתתף בפאנלים שונים.

"מצג שווא של מדינה ליברלית"

במשלחת הישראלית ייקחו חלק, בין היתר, מנכ"לית ארגון "משפחה חדשה", עורכת הדין אירית רוזנבלום, שתספר על זכויותיהם המשפטיות של זוגות חד מיניים בישראל, וחבר מועצת העיר תל אביב יניב ויצמן יספר על החיים בעיר. הצלם דוד עדיקא יציג תערוכת צילומים ואמן הדראג אושר סבג, הידוע בשם בטי לישס, ירקיד יחד עם הדי ג'יי שורטי את משתתפי הוועידה במסיבות. הוועידה תסתיים בפסטיבל נעילה גדול בו צפויים להשתתף בין 15 ל-20 אלף בני אדם. יו"ר אגודת זכויות הלהט"ב בישראל יספר על המצב החוקי במדינה.

האירוע כבר מעורר התנגדות עזה בקרב קבוצות פרו פלסטיניות ופלגים מסוימים בקהילה הגאה, שפנו למארגני הוועידה במחאה על הקדשתה לישראל, כינו אותה "צורה בוטה של פינקוושינג", ומחו על הופעתו של אורן בוועידה. בנובמבר האחרון מושג ה"פינקוושינג" נכנס לסדר היום של הקהילה הגאה בארה"ב, כאשר מאמר שפרסמה הסופרת שרה שולמן בניו יורק טיימס האשים את ישראל ב"שימוש מכוון ומניפולציה בהישגי הקהילה הגאה הישראלית, היוצר מצג שווא של מדינה פתוחה וליברלית תוך כדי התעלמות והלבנה של ההפרות המתמשכות של זכויות האדם של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה".

השגריר אורן, אשר יהיה הנואם המרכזי בכינוס, כבר היה מושא להתקפות של פעילים פרו פלסטיניים בעבר. בפברואר 2010, במהלך הרצאה באוניברסיטת קליפורניה, נעצרו 12 סטודנטים מוסלמים לאחר שהפריעו לנאומו בצעקות "רוצחים!" ו"כמה פלסטינים הרגתם?".

מצעד הגאווה, ניו יורק, 26 ביוני 2011. Louis Lanzano, AP
"מארגני הכינוס נחושים לקיים את האירוע על אפם ועל חמתם של הפעילים הפרו פלסטיניים". מצעד הגאווה בניו יורק/AP, Louis Lanzano

באפריל צפוי להתכנס בניו יורק כנס נוסף, שיעסוק בשאלת ה"פינקוושינג", וקונסול ישראל בפילדלפיה, דני קוטנר, העריך בשיחה עם וואלה! חדשות כי הפולמוס סביב הקדשת הוועידה לישראל יעמוד במרכז סדר היום, ויהיה מושא להחלטות והודעות גינוי בשבועות הקרובים. "מארגני הכינוס נחושים לקיים את האירוע על אפם ועל חמתם של הפעילים הפרו פלסטיניים", אומר קוטנר, "הם מבהירים שהם רואים בישראל מדינה מתקדמת בתחום הזה ורוצים להוקיר אותה על כך. זה לא מופע תמיכה, זה לא אומר שאנחנו חייבים להסכים על הכל".

בשנים האחרונות משקיעה ישראל משאבים גדולים בקידום המיתוג, התיירות וההסברה המתמקדת בחיי הקהילה הגאה בישראל בכלל, ובתל אביב בפרט, ובמצב הזכויות והחקיקה המתקדם בתחום במדינה. משרד החוץ, התיירות וההסברה ועיריית תל אביב, בשיתוף גופים שונים בקהילה הגאה, השקיעו בשנים האחרונות מיליוני שקלים ביוזמות ופרויקטים בנושא. האוכלוסייה הגאה במערב, שמוגדרת מראש כבעלת רמת הכנסה פנויה גבוהה, מצויה בעמדות משפיעות במגזר העסקי ובאמצעי התקשורת, ובישראל רואים חשיבות גדולה באפקט ההסברתי הרחב המושג בחשיפת "הפנים האחרות" של המדינה.

"בדרך כלל, העמדות כלפי ישראל מעוצבות על ידי עדשת הקונפליקט, ולנו חשוב להראות את ישראל באור אחר, על כל האספקטים שלה, וזה מאפשר פריצה לקהלים חדשים, קהל ליברלי, צעיר ו'היפסטרי', שמקדם מסרים בצורה אחרת לגמרי", אמרה קצינת הדיפלומטיה הציבורית בקונסוליה בפילדלפיה, שרון זינגר, שדוחה את טענות ה"פינקוושינג" בתוקף, בשיחה עם וואלה! חדשות. "אין שום בעיה שמדינה תמתג את עצמה מחדש, התהליך פה הוא לגיטימי ולא פסול. יש פה ארגון שראה לנכון לבחור בישראל כמדינת המוקד שלו. משתתפי המשלחת יספרו בדיוק מה שהם רוצים לקהל, ויחשפו את הפנים של ישראל כמו שהם, לטוב ולרע".

עוד באותו נושא:
יועץ נתניהו: ה-"ניו יורק טיימס" מעוות עמדות הממשלה
אירלנד: מועמד לנשיאות פרש בגלל בן הזוג הישראלי
אובמה ביטל סופית את אפליית ההומואים בצבא ארה"ב

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully