וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת שבדיה החדש: נכיר במדינה פלסטינית

3.10.2014 / 17:14

סטפן לופבן, שעומד בראש ממשלת מרכז-שמאל שקמה לאחרונה במדינה, הסביר כי "הסכסוך יסתיים רק דרך פתרון שתי מדינות, שדורש הכרה הדדית, ולכן נכיר במדינה פלסטינית"

מנהיג מפלגת הסוציאל-דמוקרטים, סטיבן לופבן, מצביע בבחירות בשבדיה. רויטרס
ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן, במהלך הבחירות האחרונות/רויטרס

ממשלת שבדיה החדשה תכיר במדינת פלסטין - כך אמר היום (שישי) ראש הממשלה, סטפן לופבן, בנאום בפרלמנט. אם הדבר יתממש, שבדיה תהיה המדינה האירופית הראשונה שתכיר במדינה הפלסטינית - שזכתה להכרה באו"ם לפני כשנתיים - בעודה חברה באיחוד האירופי. סלובקיה, הונגריה ופולין הכירו בעבר במדינה פלסטינית, אולם הן עשו זאת לפני שהצטרפו לאיחוד.

"הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים יכול להיפתר רק באמצעות שתי מדינות, ובמשא ומתן בהתאם לחוק הבינלאומי", אמר לופבן, שנבחר לפני כחודש לתפקיד ועומד בראש קואליציה של מפלגות השמאל והמרכז. לדבריו, "פתרון שתי-מדינות דורש הכרה הדדית ורצון לחיות בשלום. לפיכך, שבדיה תכיר במדינה הפלסטינית". ממשלת הימין-מרכז הקודמת לא הכירה במדינה פלסטינית, משום שלטענתה הרשות הפלסטינית לא שלטה בשטחים שעליהם רצתה להכריז מדינה.

אם צעד זה אכן יצא לפועל, מדינות נוספות עשויות ללכת בעקבות שטוקהולם, שזכתה למוניטין של מתווכת הוגנת בסכסוכים אחרים ברחבי העולם. עם זאת, ארצות הברית והאיחוד האירופי צפויים לבקר את המהלך, משום שלטענתם מדינה פלסטינית עצמאית צריכה לקום רק באמצעות משא ומתן ולא דרך צעדים חד-צדדיים.

עוד בוואלה! חדשות:
"חשש מטבח ומהרס": דאעש נכנסו לקובאני הנצורה
חמינאי: דאעש נותן לישראל ולמערב סיבה לפעול
פיצוץ בגבול סוריה: נבדק חשד שמדובר במטען חבלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully