וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסים בריטיים הוזנקו מקפריסין מחשש לחדירה מסוריה

משרד ההגנה הבריטי אישר כי מטוסי טייפון הוזנקו בשבוע שעבר מבסיס בדרום האי, בשל זיהוי מטוסים סוריים מתוצרת רוסית. "המטוסים מסוריה נסוגו ולא נדרש יירוט", נמסר מלונדון

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הגזרה מתחממת? בעוד שנשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מנסה לגייס את תמיכת הקונגרס האמריקני לפעולה צבאית בסוריה, דובר משרד ההגנה הבריטי אישר אתמול (ראשון) כי שני מטוסי קרב בריטיים מדגם "טייפון" המוצבים בבסיס בקפריסין הוזנקו ביום שני בשבוע שעבר, לאחר שזיהו מטוסים, ככל הנראה סוריים, שהתקרבו לעבר הבסיס אקרוטירי שבדרום האי.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
קרי: "ההתנגדות לתקיפה אוטומטית, נמשיך לשכנע"
הדיון הצולע בקונגרס מסבך את אובמה עם איראן
אסד: אין ראיות שהשתמשתי בנשק כימי נגד בני עמי

מטוס קרב בריטי מדגם טייפון. AP
מטוס קרב מדגם "טייפון"/AP

על פי דיווח ה"דיילי מייל", משרד ההגנה הבריטי אישר כי כלי טיס בלתי מזוהים חדרו אל תוך המרחב האווירי הבינלאומי ממזרח לאי, וכי לא נדרשה פעולת יירוט. עוד נמסר כי המטוסים הזרים נסוגו בטרם נדרשה תגובה מצד שני מטוסי הקרב הבריטיים.

על פי הדיווח, שני מטוסי F-16 טורקיים הוזנקו אף הם מהבסיס אינג'ירליק שבדרום טורקיה, בתגובה לזיהוי כלי הטיס. על פי ההערכות, המטוסים הסורים שזוהו הם מסוג "סוחוי סו-24" מתוצרת רוסית. מדובר במטוסי קרב חמושים המסוגלים להגיע לאי השוכן בקרבת ישראל בתוך 15 דקות בלבד.

גורם צבאי אמר "לסנדיי פיפל" הבריטי כי "דוחות מודיעיניים מהתקופה האחרונה הזהירו מפני מתקפה על אקרוטירי". מדובר באחד הבסיסים ש בריטניה מחזיקה מעבר לים, ומשרתים בו יותר מ-1,300 אנשי צוות. הבסיס אף שימש את בריטניה במערכה האווירית נגד צבאו של שליט לוב לשעבר, מועמאר קדאפי, ב-2011.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מנהיגי 20 המדינות המתועשות בכינוס בסנקט פטרבורג, רוסיה, 5 בספטמבר 2013. רויטרס
בריטניה הודיעה כי בעלות בריתה לא יעשו שימוש בבסיסיה מעבר לים. קמרון ואובמה בוועידת ה-G20 ברוסיה בשבוע שעבר/רויטרס

בשבוע שעבר הודיעה ממשלת בריטניה כי להערכתה בעלות בריתה לא יעשו שימוש בבסיסיה הצבאיים, דוגמת זה שבקפריסין, בתקיפות אוויריות. אתמול פרסם ה"טלגרף" הבריטי סקר המראה כי קיים רוב של מתנגדים בבריטניה לתקיפה אפשרית בסוריה – בכל תרחיש.

רוב הנשאלים אף הביעו התנגדות לקיים הצבעה נוספת על השתתפותה של בריטניה במתקפה אפשרית במקרה שפקחי האו"ם יאשרו כי נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה. על פי הסקר, פחות מאחד מכל חמישה בריטים סבור כי בריטניה צריכה להצטרף לארצות הברית בתקיפה בסוריה.

בסיס חיל האוויר הבריטי בקפריסין. AP
בסיס חיל האוויר הבריטי בקפריסין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully