וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ"עופרת יצוקה": מנהרת תופת נגד חיילים

9.11.2012 / 0:01

במהלך עבודות הנדסיות בדרום רצועת עזה אירע פיצוץ עז שכתוצאה ממנו עף ממקומו כלי רכב של צה"ל, אך לא היו נפגעים. בתום סריקות התברר כי הפלסטינים הפעילו מנהרה ממולכדת

לראשונה מאז מבצע "עופרת יצוקה" לפני ארבע שנים הופעלה אמש (חמישי) מנהרת תופת בשלט רחוק נגד כוחות צה"ל שביצעו עבודות הנדסיות בדרום רצועת עזה. נזק נגרם לכלי רכב של צה"ל שהיה באזור, אך לא היו נפגעים בקרב החיילים.

בשבועיים האחרונים הופעלו מטעני חבלה רבים נגד כוחות צה"ל לאורך גדר המערכת ברצועת עזה, כשמאחד מהם נפצע מפקד הפלוגה, סרן זיו שילון. אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, הנחה להגביר את הסריקות והפעולות ההנדסיות ממערב לגדר המערכת, בטווח של 300 מטרים, כדי לחשוף מטענים.

האירוע החל כאשר כוח של חטיבת גבעתי, מלווה בכוח של יחידת עוקץ וטנקים של חטיבה 401, הצליחו לחשוף אמש זירת מטענים מורכבת ורבת עוצמה שנועדה לפגוע בכוחות צה"ל. במהלך העבודות ההנדסיות במקום, התפתחו חילופי אש בין כוחות צה"ל לפלסטינים ואף שוגרה פצצת מרגמה שנפלה סמוך לאחד הטנקים, אך איש לא נפגע. בעקבות כך הנחה מפקד אוגדת עזה הנכנס, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, על המשך פעולות חישוף הצמחייה בדרום רצועת עזה סמוך לקיבוץ נירים כדי לאתר זירות מטענים. תוך כדי העבודות, נשמע פיצוץ עז שכתוצאה ממנו עף ממקומו אחד מכלי הרכב של צה"ל שלא נכח בו אף חייל.

ברק: "ישראל תבחן איך ומתי להגיב"

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס לפיצוץ מנהרת התופת ואמר כי ישראל רואה בחומרה את המעשה. לדבריו, ישראל רואה בחמאס את האחראי למעשה ותבחן איך ומתי להגיב.

לאחר מכן נפצע חייל צה"ל באורח קל מאוד מפצצת מרגמה ששוגרה לעבר הכוחות. בתום סריקות בשטח, התברר כי הפלסטינים הפעילו תוך כדי העבודות ההנדסיות מנהרת תופת שהייתה ממולכדת במטעני חבלה. עומק המנהרה היה ארבעה מטרים וקוטרו של פיר הכניסה הוא גם כן ארבעה מטרים.

קצין בכיר בפיקוד דרום אמר אמש לוואלה! חדשות כי "בתקופה האחרונה התגבר השימוש במטעני חבלה לאורך הגדר. החלטנו ליזום מספר מהלכים כדי למנוע את ההתפתחות של האיום. חילופי האש עם הפלסטינים נוצרו כתוצאה מחשיבה שלהם שאנחנו חוצים את קו ה-300 מטרים, שמבחינתם זהו אזור סביר בו צה"ל יכול לפעול וכל חריגה ממנו זוכה לתגובה מהם. ההתרעה של צה"ל בגזרת עזה נותרה ברורה וחדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully