וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים: "מי שמכיר זהות המתפרעים - שימסור למשטרה"

יהושע בריינר

15.12.2011 / 0:09

כמה מבכירי הרבנים המזוהים עם המתנחלים קראו למסור את פרטיהם של המתפרעים בחטיבת אפרים לידי הרשויות. "אין פה שאלה בכלל, כל אלימות היא פסולה". המח"ט נועד עם רבנים בכירים

"אם יש מישהו שעשה את הדברים הלא-ראויים הללו, הוא חייב ליידע את רשויות החוק. אין כאן עניין של הסגרה, כי לא מדובר פה בהלשנה לאויב אלא למשטרה ולמי שצריך לדעת" – כך אמר אתמול (רביעי) הרב חיים דרוקמן, מראשי איגוד ישיבות ההסדר ואחד הרבנים הבכירים המזוהים עם ציבור המתנחלים ועם הציונות-הדתית בכלל, שקרא לכל היודע דבר על העניין, להעביר את שמות המעורבים באירועי האלימות הקשים בבסיס חטיבת אפרים בשומרון לידי הרשויות. "אין פה שאלה בכלל", הוא אומר, "שום אלימות אינה כשרה, וכל אלימות היא פסולה, וכך גם נושא 'תג מחיר'. כל העניין שאנשים לוקחים את החוק לידיים הוא דבר מעוות, פסול, אנטי-מוסר ואנטי-דמוקרטי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגנים את האלימות. רבנים בכירים עם מח"ט אפרים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרוקמן לא לבד; רב ההתנחלות שילה, אלחנן בן נון, אמר כי "מי שיודע בוודאות על אנשים שביצעו את המעשים, אין ספק שהוא חייב להעביר את הפרטים האלה לאנשי הביטחון של היישוב". אלא שבן נון מבקש לסייג את דבריו, ומבהיר כי "עם זאת, העובדה שהוא יודע שחברו היה במקום מסוים עדיין אינו מקנה לו את הזכות לומר זאת, אלא רק אם הוא יודע בוודאות שהיה שותף לפגיעה בחיילי צה"ל. מי שמקשיב לי בשיעוריי למד לא פעם מה הם הדברים היותר הכרחיים לקיומנו ואפילו אלה שביצעו את המעשים הללו ונכשלו יכולים לחזור בתשובה".

"צריך לעצור את הטירוף הזה"

לדברי בן נון, על המדינה לעשות דין וחשבון כיצד הגיעו למצב בו צעירים המיועדים לגיוס צבאי מבצעים את הפעולות, אולם הוא מדגיש כי גם פינוי יישובים אינו מצדיק פגיעה בחיילי צה"ל. "יחד עם זאת", מדגיש בן נון, "יש השתלחות מקיפה בציבור גדול של מתיישבים, בזמן שמי שביצעו את המעשים הוא אחוז בטל ומבוטל. הציבור ביהודה ושמרון נאמן לחברה הישראלית ולחוקי המדינה ואין מקום להשתלח בכלל הציבור". לדברים הצטרף רב הישיבה באיתמר והרב הראשי של צה"ל לשעבר, אבי רונצקי. "על הציבור בשומרון ועל הרשויות לנקוט באמצעים על מנת לעצור את הטירוף הזה", אמר רונצקי, "כל פעולה לעצירת התופעה תקבל גיבוי של הנהגת ההתיישבות".

במקביל לדברים, נועד היום מפקד חטיבת אפרים, אלוף-משנה רן כהנא, וסגנו, אשר נפגעו שלשום בתקיפת פעילי הימין, עם הנהגת המתנחלים בשומרון, עם רבנים באזור וכן עם הרב הראשי לישראל, שלמה עאמר. במהלך השיחה, שהוגדרה כ"מצוינת" על ידי שני הצדדים, תיאר כהנא לפרטי פרטים את השתלשלות האירועים האלימים. "חשתי עלבון גדול", סיפר כהנא בגילוי לב, "אבל אני יודע שמי שעשה את זה אינו מייצג את ההתיישבות, שרובה אנשים שומרי חוק ושחלקם הם מחבריי הטובים ביותר". גורמים שהשתתפו בשיחה שנערכה בחטיבה המרחבית בבסיסה שבקדומים, אמרו כי "הזדעזעו" מתיאוריו של כהנא. בשיחה נכח גם רב השומרון, אליקים לבנון, שגינה את המעשים נגד מפקד החטיבה. "התקיפה מייצגת מיעוט קיצוני ואפסי בהיקפו", אמר, "הרבנים ימשיכו לשבת על המדוכה כיצד להביא לביעור התופעה הקשה ולהחזרת עם ישראל להרגשה של שותפות אמת בין החלקים השונים שבעם".

בצה"ל כינו את התקרית החמורה כ"חציית קו אדום". למעלה מ-50 פעילי ימין חדרו לבסיס הצבאי, הבעירו צמיגים, ניקבו צמיגי כלי רכב צבאיים ושפכו צבע על כלי רכב נוספים. באירוע נוסף, הם יידו פעילים לעבר מפקד החטיבה המרחבית, אלוף-משנה רן כהנא, וסגנו. לוואלה! חדשות נודע כי פעילי ימין רבים הגיעו בשעות הלילה לכביש 55 סמוך למאחז רמת גלעד כשהם רעולי פנים וחסמו באבנים את הכביש הסמוך להתנחלות קרני שומרון. כאשר הגיעו מפקד חטיבת אפרים וסגנו ברכבם, הם פתחו את דלת הרכב ותקפו את השניים באבנים. מיידי האבנים נמלטו מהמקום, והשניים המשיכו בנסיעתם. סגן מפקד החטיבה נפגע מאבן בראשו, אך לא נזקק לטיפול רפואי.

טרור יהודי משתולל - סיקור מיוחד בוואלה!
כתב אישום ראשון הוגש נגד פעיל ימין שתקף חיילים
בעקבות החדירה לבסיס: חודדו נהלי הפתיחה באש
פעילי ימין ”תקפו” בסיס ויידו אבנים לעבר מפקד החטיבה


לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully