וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי זכה לביקור ראשון במעצר ונפגש עם קתרין אשטון

30.7.2013 / 9:56

שרת החוץ האירופית באה למצרים ונפגשה עם בכירי הצבא והאופוזיציה, וביקרה במשך שעתיים אצל הנשיא המודח. לא ברור מה יעלה בגורלו של מורסי, המואשם ברצח ובמגעים עם חמאס

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הממונה על מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, נפגשה אמש (שני) עם הנשיא המודח של מצרים, מוחמד מורסי, שנעצר ב-3 ביולי. דוברת בלשכתה של אשטון מסרה כי הפגישה ארכה כשעתיים וכי השניים שוחחו "שיחה עמוקה". לא דווח היכן נערכה השיחה. אשטון סירבה למסור מה אמר לה מורסי, שכן היא "אינה רוצה לשים מילים בפיו". היא אמרה שהנשיא המודח זכאי לגישה לטלוויזיה ולקריאת עיתונים.

כחודש לאחר שהודח מהתפקיד, מורסי עדיין נתון במעצר במתקן חקירה חשאי של הצבא. אשטון היא האדם הראשון שזוכה לבקרו. עד לשעות הלילה אמש לא היה ברור אם ראשי הצבא אכן יאפשר לה להיפגש עם מורסי, שכן בשבוע שעבר מורסי דחה ביקור שהוצע לו מצד ארגון מצרי לזכויות אדם, שאנשיו קיבלו היתר מיוחד לבחון את מצבו הרפואי.

שרת החוץ האירופית קתרין אשטון בפגישה עם שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, יולי 2013. רויטרס
שר ההגנה א-סיסי בפגישה עם קתרין אשטון, אמש בקהיר/רויטרס

ביקורה השני של אשטון בקהיר תוך שבועיים מתרחש ברקע חשש גובר לגורלו של מורסי. היעדרותו מהזירה הציבורית מחזקת את הצבא, בראשות שר ההגנה, הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי, מגבירה את המתיחות ברחובות מצרים, ומלבה את ההפגנות בין תומכי "האחים המוסלמים" למתנגדיהם. כ-200 בני אדם נהרגו בהפגנות אלימות בין כוחות הביטחון ותומכי מורסי, הדורשים את השבתו לארמון הנשיאות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מורסי מואשם גם בריגול ובקשרים עם חמאס

נגאד אל-בוראיי, עורך דין מארגון זכויות האדם שמורסי סירב לקבל את פניו, אמר כי הנשיא המודח "אינו אסיר אלא חטוף". לדבריו, "כולם יודעים שמדובר בעניין פוליטי", וכי מעצרו של מורסי אינו נובע מסיכון ביטחוני. צבא מצרים הודיע שוב ושוב כי מורסי מוחזק בתנאים טובים "ההולמים נשיא לשעבר", וכי הוא עצור "כדי להגן עליו".

בסוף השבוע, התביעה בקהיר האריכה את מעצרו של מורסי בעוד 15 ימים. הוא מואשם ברצח, בריגול, בקשרים עם חמאס ובפגיעה בכלכלת מצרים. רבים במדינה טוענים כי הצבא טפל על מורסי אישומים פוליטיים שלרבים מהם אין ביסוס משפטי. אשתו של מורסי, נגלא, האשימה את הצבא בחטיפתו וקראה לעיתונות לפרסם מאמרים בדרישה לשחרורו.

שלשום דווח כי מורסי עצור במתקן צבאי הממוקם בין קהיר לסואץ. ביומון המצרי אל-ווטן נכתב כי הוא שוהה בווילה שבה מותקנות מצלמות מעקב, וכי למרות שמותר לו לשוטט במקום בחופשיות, נאסר עליו להשתמש בטלפון. עוד דווח כי הוא נחקר במשך חמש שעות מדי יום.

לקריאה נוספת
דיווח: מורסי מוחזק בווילה סגורה ונאסר עליו לדבר בטלפון
הנשיא המודח יואשם ברצח, בריגול ובקנוניה עם חמאס
הרמטכ"ל המצרי דורש מהאזרחים: הפגינו ותנו לי מנדט

מפגינים נגד נשיא מצרים מוחמד מורסי צופים בנאומו. 3 ביולי 2013. רויטרס
לקוחות בית קפה באלכסנדריה צופים בנאומו האחרון של מורסי, ב-3 ביולי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully