וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: אערער על פסילת מקורבי מלרוץ בבחירות

משה-חי הגיגת

22.5.2013 / 12:28

נשיא איראן יפנה לחמינאי וידרוש לבחון שוב את ההחלטה להסיר את שמו של מחותנו, אספנדיאר רחים משאאי, מרשימת המועמדים הסופית. הנשיא לשעבר רפסנג'אני לא יערער על פסילתו

נשיא איראן, מחמוד אחמדינג'ד, מותח ביקורת על ההחלטה שלא לאפשר למקורבו להתמודד בבחירות לנשיאות. הנשיא לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני, קיבל לעומת זאת בשוויון נפש את ההחלטה לפסול את מועמדותו-שלו.

אמש (שלישי) הורתה מועצת שומרי החוקה לפסול את מועמדותו של אספנדיאר רחים משאאי, מחותנו של אחמדינג'ד ולשעבר ראש המטה שלו. רק שמונה מועמדים - כולם מהמחנה השמרני – יורשו להתמודד בבחירות שיתקיימו באמצע החודש הבא.


בחירות באיראן - סיקור מלא בוואלה חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחמדינג'ד ומשאאי. הנשיא הפורש לא מוותר על המועמד שהריץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחמדינג'ד אמר הבוקר כי בכוונתו לשוחח בנושא עם המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, ולבקש ממנו לפעול כדי לאפשר למשאאי להתמודד. "לטעמי לא תהיה בעיה. אשוחח על כך עם המנהיג עד הרגע האחרון", אמר אחמדינג'ד, "אני מקווה שניתן יהיה לפתור את הבעיה. "תמכתי במשאאי כי הוא אדם נאמן והגון וכי המדינה יכולה להיעזר בו. אך הוא נפל קורבן לאי-צדק".

מנגד, מקמפיין הבחירות של רפסנג'אני נמסר: "הנשיא לשעבר לא יביע מחאה נגד פסילתו. מר האשמי תמיד היה אחד מעמודי התווך של המשטר, וימשיך להיות כזה".

נשיא איראן לשעבר, אכבר האשמי רפסנג'אני, מגיש את מועמדותו לנשיאות במשרד הפנים, טהרן. מאי 2013. AP
הנשיא לשעבר רפסנג'אני. "ימשיך לשרת את המשטר"/AP

בבחירות ב-14 ביוני יתמודדו יועצו המדיני של חמינאי, עלי אכבר ולאיתי; גולאם-עלי חדאד-עאדל, לשעבר יו"ר המג'לס; ראש העיר טהרן מוחמד-באקר קאליבאף; מזכיר המועצה לביטחון לאומי והנציג לשיחות הגרעין, סעיד ג'לילי; סגן הנשיא לשעבר, מוחמד רזא עארף; מזכיר המועצה לאבטחת האינטרסים של המשטר, מוחסן רזאאי; המועמד העצמאי מוחמד גרזי; וחסן רוחאני, חבר מועצת המומחים וראש המכון למחקר אסטרטגי.

לקריאה נוספת
רפסנג'אני נפסל מלהתמודד על הנשיאות באיראן
שקיעה פוליטית בטהרן: גם קוף בחלל לא יעזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully