וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד של המורדים: עוד מתקפה של אסד בגז עצבים?

30.4.2013 / 7:39

סרטונים שהפיצו המורדים מתעדים לכאורה נפגעים משימוש של המשטר הסורי בנשק כימי, בדומה למתקפה המפורסמת בחלב. בכיר לשעבר בחיזבאללה: "איבדנו עד כה 138 איש בלחימה"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

התקפה כימית נוספת בסוריה? סרטונים שהפיצו הלילה (שלישי) המורדים הסורים באינטרנט מתעדים, לכאורה, תקיפה כימית נוספת של משטר אסד נגדם. על פי הסרטונים, נראה שבעת האחרונה אירעה תקיפה בנשק כימי בעיר סרקב שמחוז באידליב בצפון המדינה.

בלוגר בריטי הצליח להוכיח, לדבריו, מתאם בין מאפייני התקיפה הקודמת של אסד את בני עמו בנשק כימי, בשיח מסעוד שבחלב, לזו הנוכחית. בזירה הנוכחית גם נמצאו מכלים הנראים ככאלה מהם פוזר נשק כימי, זהים לאלה שפוזרו בתקיפה בחלב.

סרטון אחר שהופץ, מאותה התקיפה לכאורה, מציג את מכלי הגז נופלים מהשמיים ומפזרים גז. לדברי ניצולים מהתקיפה, המכלים הושלכו ממסוק או מכלי טיס אחר. עוד נמסר כי רופאים שטיפלו בנפגעים לא הצליחו לקבוע מה היה החומר שפגע בפצועים. בסרטונים שהופצו נראים גם אנשים שנפגעו, כשהם מקיאים וקצף ניגר מפיהם, מאפיינים המזכירים את התקיפה בחלב, אז החליטו גורמי מודיעין בישראל ובארצות הברית כי אסד תקף את עמו בגז עצבים מסוג סארין. בשלב זה לא ניתן לקבוע האם הסרטונים אותנטיים, והאם הם אכן מציגים מתקפה של צבא סוריה את המורדים בנשק כימי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הפצועים, לכאורה, שנפגע מפיזור נשק כימי בסרקב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזרחים מציגים מכל שממנו לכאורה פוזר הגז/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, הקרינה רשת אל-ערביה סרטון המציג דחפור של הצבא הסורי קובר את גופותיהם של פעילי אופוזיציה שנלחמו באזור חלב. הרשת דיווחה גם כי שלושים אנשי חיזבאללה שנהרגו בלחימה במערב סוריה הועברו לקבורה בלבנון. לטענת אל-ערביה, בין ההרוגים גם מפקד בכיר בחיזבאללה, אבו עג'יב, מפקד "גדוד ירושלים" בארגון. הערוץ ציטט את מזכ"ל חיזבאללה לשעבר, סובחי א-תופיילי, שאמר כי 138 פעילים של חיזבאללה נהרגו עד כה בלחימה בסוריה, וכי הם לחמו "על פי הוראות ישירות מאירן". א-תופיילי נחשב לאופוזיציונר ידוע לנסראללה, מאז שהודח מתפקידו לטובת קודמו של נסראללה, עבאס מוסאווי. פרשנים צבאיים סוריים טענו שחיזבאללה רשם לאחרונה תבוסות צבאיות בלחימה באזור מערב סוריה.

מתקפה של חיל האוויר הסורי במחוז חלב, סוריה, אפריל 2013. רויטרס
מורדים במחוז חלב. סממנים גוברים לשימוש בנשק כימי?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully