וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד: "מתקפה ישראלית לא תשפיע עלינו"

בראיון לרשת CNN, הביע נשיא אירן תקווה כי לאחר הבחירות בארה"ב תחול התקדמות במו"מ עם המערב. "נניח שכמה בכירים יחוסלו ופצצות יתפוצצו, האם אירן תושמד? התשובה היא לא"

"גם אם הציונים יפעלו נגד אירן, לדבר לא תהיה השפעה משמעותית עלינו" – כך אמר נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בראיון שישודר הערב (ראשון) ברשת CNN. על רקע הפצרותיו של נתניהו בקהילה הבינלאומית למנוע מאירן נשק גרעיני בנאומו בפני העצרת הכללית של האו"ם, אמר אחמדינג'ד כי הצעדים נגד אירן "לא משפיעים עליה ולו קצת".

כשנשאל באשר לאמירותיו המבטלות את השפעת איומי המערב נגד אירן, אמר אחמדינג'ד כי "מעולם לא אמרתי שמדובר בבלוף. כשאנחנו אומרים שאנחנו לא לוקחים את האיומים הללו ברצינות, הכוונה היא שהם לא משפיעים על המדיניות שלנו במאומה". הנשיא הסביר: "אירן היא ארץ גדולה ואדירה. בוא נניח שכמה טרוריסטים באים ומתנקשים בכמה מהבכירים שלנו. האם אירן תיפגע? לא. נניח שכמה פצצות יתפוצצו. האם אירן תושמד? לא. כך אנו רואים את הציונים, באותה רמה של כמה מפציצים ופושעים וטרוריסטים. גם אם הם יעשו דבר מה, היפותטית, זה לא ישפיע עלינו משמעותית".

צפו בקטע מהראיון שישודר היום ברשת CNN

אחמדינג'ד התייחס גם לנושא המשא ומתן עם המערב וציין כי "במשך שנים הבחנו שכשהבחירות לנשיאות ארה"ב מתקרבות, לא מתקבלות החלטות משמעותיות". לדבריו, "אחרי הבחירות, אין ספק שהאווירה תהיה יציבה יותר". עם זאת, אמר נשיא הרפובליקה האיסלמית כי "העלינו כמה הצעות ואנחנו מנהלים דו שיח... אנו מקווים שנוכל להתקדם כמה צעדים קדימה".

בקטע נוסף מאותו ראיון שפורסם בשבוע שעבר, נשאל אחמדינג'ד האם הוא מסוגל להבין מדוע רבים בארה"ב מודאגים מהאפשרות שלאירן יהיה נשק גרעיני, נוכח האיומים מצדה להשמדת ישראל. "באמת, העם האמריקאי מודאג? הוא רועד? על מה אתה מבסס את זה?", הגיב אחמדינג'ד, "אנחנו חברים של כל האומות. כעיתונאי, עליך לדעת שאני פופולרי ואהוב למדי, ואוהב את כולם באופן שווה". אחמדינג'ד הטיח במראיין, פריד זכריה: "אתה מייצג את תעשיית התקשורת ואת הדעות שלה. בוא נצא לרחובות ניו יורק ממש עכשיו, נראיין כמה אנשים ונראה מה יש להם לומר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully