וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחץ על המדינה: להשאיר מבני דת במגרון ולא להרסם

יהושע בריינר

11.9.2012 / 19:00

שעות ספורות לפני המועד האחרון לפינוי המבנים במגרון, ועדיין לא ברור מה יהיה גורל בית הכנסת והמקווה שבמקום. אם המדינה תיעתר לבקשת המתנחלים, דרוש לכך אישור מבג"ץ

שעות ספורות לפני פקיעת המועד האחרון לפינוי מבני הקבע במאחז מגרון, ראשי המתנחלים מפעילים לחץ על מערכת הביטחון בדרישה שלא להרוס או לאטום ולגדר את בית הכנסת ומבנה המקווה שנמצאים בשטח המיועד לפינוי. פסיקת בג"ץ, לפיה על המדינה לפנות עד היום (שלישי) את המבנים במאחז, כוללת את מבני הדת במקום.

פינוי המבנים במגרון, ספטמבר 2012. דרור עינב
פינוי המבנים היבילים ממאחז מגרון/דרור עינב

ביומיים האחרונים דנו מזכ"ל התנועה המיישבת של מועצת יש"ע "אמנה", זאב (זמביש) חבר, וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, עם בכירי מערכת הביטחון בסוגיה. על פי ההערכות, אם הדרישה תתקבל, ייתכן כי המדינה ונציגי המתנחלים יגישו לבג"ץ בקשה שלא לכלול את בית הכנסת והמקווה בפסיקת השופטים כיוון שמדובר במבני דת. "כשפינו את גוש קטיף לא הרסו אף בית כנסת, אז עכשיו כשהורסים מאחז אחד יעלו עליו עם דחפורים? איך זה ייראה שבמדינת ישראל הורסים בית כנסת?", אמרו היום גורמים בקרב המתנחלים, המתנגדים להריסה. במערכת הביטחון העבירו את הדרישה להחלטת הדרג המדיני, הממתין לתשובה בנושא מגורמים משפטיים במשרד הביטחון ובפרקליטות המדינה. במקביל מופעל לחץ גם מכיוון הרבנים הראשיים להימנע מהריסת בית הכנסת והמקווה. אם המדינה תיעתר לבקשת המתנחלים, תנועת "שלום עכשיו", שהגישה את העתירה לבג"ץ נגד ההתיישבות במגרון, צפויה להתנגד לכך.

להימנע ממראות של הריסת בתים

בשבוע האחרון הושלם פינויים של כלל המבנים היבילים במגרון, ועתה נותרה מחלוקת סביב תשעה מבני הקבע המיועדים לפינוי. בימים האחרונים פירקו התושבים, בתיאום עם משרד הביטחון, שני מבני קבע שבהם התגוררו שתי משפחות, ושני מבני ציבור – גן ילדים ומעון. התושבים פירקו את קירות המבנים ללא שימוש בדחפורים כדי להימנע ממראות של הריסת מבנים. היום פורקו עוד שלושה מבנים ובפועל כלל המבנים במאחז כבר אינם שמישים למגורים. בשבוע שעבר ביקשו ראשי המתנחלים להעביר את מבני הקבע ל"חלקה 10" באמצעות שיטת "הניסור" - כפי שהוחלט בפינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל. במערכת הביטחון סירבו לכך בגלל לוח הזמנים לפינוי המאחז שנקבע על ידי בג"ץ.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "משרד הביטחון ממשיך בעבודות לפינוי מגרון, על פי פסיקת בג"ץ ולוחות הזמנים שנקבעו. באשר לסוגיית האיטום, משרד הביטחון יפעל על פי הנחיות הגורמים המשפטיים, כפי שעשה עד כה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully