וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: בעקבות הפיגוע - נסראללה החליף מסתור

ניר יהב

22.7.2012 / 0:01

חיזבאללה מעלה כוננות: על פי הדיווח בעיתון הכוויתי א-סיאסה, מלבד מזכ"ל הארגון נסראללה, גם בכירים נוספים בהנהגה נמלטו אל הרי הלבנון מחשש לתגובה ישראלית

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דובר צה"ל, הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון חיזבאללה העלה את הכוננות בקרב פעיליו מחשש למתקפה ישראלית בעקבות הפיגוע בבורגס שבבולגריה, כך דיווח בסוף השבוע העיתון הכוויתי -סיאסה. על פי הדיווח, הנהגת חיזבאללה היושבת ברובע הדאחייה בביירות שינתה את מקומות המסתור של בכירי הארגון, והם הוברחו אל מקלטים בהרי הלבנון. עוד דיווח העיתון, הידוע באיבתו לארגון חיזבאללה ובקשריו לארגוני ביון מערביים, כי מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, החליף אף הוא את מקום המסתור שלו, אך לא לא צוין היכן נמצא המחבוא החדש.

במהלך סוף השבוע בכיר בממשל האמריקאי חיזק את הערכות ישראל לפיהן המחבל המתאבד שפוצץ עצמו בפיגוע בבורגס והביא למותם של חמישה ישראלים היה חבר בתא חיזבאללה שפעל בבולגריה, כך דיווח הניו יורק טיימס. הגורם אמר כי על פי הערכות המודיעין האמריקאי, המחבל "פעל תחת הדרכה רחבה" כדי לפגוע במטרות ישראליות. "הדרכה זו ניתנה לחיזבאללה על ידי המממנת הראשית שלה, אירן".

עם זאת, אתמול (שבת) נטל ארגון "בסיס הג'יהאד" אחריות לפיגוע. מספר שעות מאוחר יותר דחה משרד החוץ הבולגרי את הטענה, ונראה שיש בכך משום אימוץ לעמדת ישראל וארה"ב לפיהן חיזבאללה אחראי לכך.

הפיגוע בבורגס: המחבל המתאבד תועד במצלמות האבטחה. שי מכלוף
המחבל בבורגס. איש חיזבאללה?/שי מכלוף

ההתקפה ככל הנראה מתקשרת לחיסולים של מדעני הגרעין האירנים, שלפי דברי הגורם הבכיר בוצעו על ידי ישראל. "זה היה עין תחת עין", אמר הגורם, שדיבר תחת תנאי אנונימיות בשל החקירה שנמשכת בנושא. עם זאת, הוא לא מסר כיצד נמצא כי המחבל קשור לחיזבאללה.

המחבל נשא על עצמו רישיון נהיגה מזויף ממדינת מישיגן, אך אין סימנים המעידים על קשר שהיה לו לארה"ב, לפי הבכיר. שמו האמיתי, גילו, או ארץ מוצאו לא ברורים עדיין, למרות הדיווחים שונים. "נראה שהוא הסתובב וחיפש אחר מטרה, וכשהיא הופיעה הוא קפץ על ההזדמנות", אמר הגורם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully