וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: הרוג ופצועים בהפגנת כורדים נגד השלטון

נחשול המחאה מגיע לטורקיה? יום שני רצוף של מהומות במדינה בגלל פסילת מתמודדים כורדים בבחירות הקרבות. בערים דירבאקיר וביסמיל נעזרה המשטרה בזרנוקי מים, בגז מדמיע - וגם בירי חי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אמיר שילה)

צעיר בן 26 נהרג ונוספים נפצעו היום (רביעי) מאש כוחות הביטחון של טורקיה, במהלך הפגנה שקיימו אזרחים כורדים נגד השלטונות בעיר ביסמיל שבדרום-מזרח המדינה. כך מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית סלחטין דמירטאס, מהמנהיגים הפוליטיים של הכורדים בטורקיה. לדבריו, ההרוג נפגע מאש חיה. גם עד ראייה נוסף שנכח בהפגנה אישר כי ראה אדם נורה למוות, אולם בממשל המקומי הסכימו לאשר רק כי היו בהפגנה פצועים.

גם בעיר הסמוכה דירבאקיר - העיר הכורדית הגדולה בטורקיה - פרצו עימותים בין מפגינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה לשוטרים שהגיבו בתותחי מים ובגז מדמיע כדי לפזר הפגנה. רבים מהמפגינים בעיר - בהם לא מעט רעולי פנים - קראו קריאות למען עבדוללה אוצ'לאן, המנהיג הכלוא של המחתרת הכורדית PKK, שבלחימה בינה לשלטונות טורקיה נהרגו מאז 1984 יותר מ-40,000 בני אדם. בפברואר השנה הסתיימה שביתת נשק בת חצי שנה עליה הכריזה המחתרת, ומאז כבר היו כמה תקריות אש נקודתיות בין אנשיה לכוחות הביטחון.

"ההחלטה תיזכר כאסון פוליטי ומשפטי"

דמירטאס הוסיף היום כי בגלל האירועים בשטח, ביטל פגישה שהיה אמור לקיים בהמשך היום עם נשיא טורקיה, עבדוללה גול, בה היו אמורים לדון במחלוקת שהתגלעה סביב החלטת השלטונות לאסור על כמה פוליטיקאים כורדים להתמודד בבחירות הקרובות. במחאה על החלטה זו, שזכתה לביקורת רבה, החלו אתמול הפגנות המחאה ברחבי המדינה, ובין היתר הפגינו אלפים בכיכר טקסים המרכזית באיסטנבול. בכמה מוקדים נרשמו עימותים בין מפגינים למשטרה, ושוטרים השתמשו בזרנוקי מים וגז מדמיע. בעיר המזרחית וואן דווח על מפגינים שהשליכו בקבוקי תבערה אל עבר סניפי בנקים, ועל שני שוטרים שנפצעו כשהתנגשו עם הניידת במחסום רחוב מאולתר והתהפכו.

ההחלטה לאסור על 12 נציגים עצמאיים, שבעה מהם מזוהים עם הכורדים, להתמודד בבחירות שיתקיימו ביוני הקרוב, התקבלה השבוע בעקבות הרשעות קודמות של המועמדים בקיום קשרים עם ה-PKK, שהוצאה מחוץ לחוק. בעקבות זאת איימה המפלגה הכורדית BDP להחרים לחלוטין את הבחירות. לדברי דמירטאס, אחד מראשי המפלגה, "ההחלטה תיזכר כאסון במישור הפוליטי והמשפטי". מפלגתו איימה כבר להחרים את הבחירות בעקבות ההחלטה, אך טרם הודיעה על כך סופית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה נגד החלטת ועדת הבחירות לפסול מועמדים כורדים, איסטנבול, טורקיה, 19 באפריל 2011. רויטרס
מפגינים מתעמתים עם המשטרה, אתמול באיסטנבול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully