וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בטורקיה: נציגי כורדים לא יוכלו להיבחר

בשל ההחלטה לאסור על 12 נציגים כורדים להתמודד בבחירות בטורקיה, יצאו אלפי כורדים להפגין באיסטנבול ובערים נוספות במדינה. מספר שוטרים נפצעו, המשטרה משתמשת בזרנוקי מים וגז מדמיע

מהומות פרצו היום ברחבי טורקיה, בעקבות ההחלטה לאסור את מועמדותם של מספרנציגים כורדיים בבחירות הקרובות. ההחלטה נתקלה בביקורת מכל הקשת הפוליטית בטורקיה. אתר Today's zaman הטורקי דיווח על עימותים בין תומכי מפלגת השלום והדמוקרטיה הכורדית (bdp) לבין המשטרה במספר מוקדים.

מאות מפגינים מקיימים היום עצרת מחאה בכיכר "טקסים" המרכזית באיסטנבול. בנגי יילדיז, מחוקק כורדי, סיפר לאתרCNN בטורקית כי השוטרים השתמשו בזרנוקי מים וגז מדמיע כדי לפזר מאות מפגינים בעיר דיארבקיר שבדרום מזרח המדינה. בעיר המזרחית וואן דווח על מפגינים שהשליכו בקבוקי תבערה אל עבר סניפי בנקים. שני שוטרים נפצעו בעיר לאחר שהניידת בה נסעו התנגשה במחסום רחוב מאולתר שהקימו המפגינים והתהפכה.

המפלגה הכורדית איימה להחרים לחלוטין את הבחירות שיתקיימו בחודש יוני. זאת לאחר שנאסר על 12 נציגים עצמאיים להתמודד בבחירות, מהם שבעה המזוהים עם הכורדים. ההחלטה התקבלה בעקבות הרשעות קודמות של המועמדים בקיום קשרים עם מפלגת הפועלים הכורדית שהוצאה מחוץ לחוק. "ההחלטה לאסור את מועמדותם תיזכר כאסון במישור הפוליטי והמשפטי", אמר אחד מראשי המפלגה, סלאהטין דמירטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully