וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רומני, האייטיז התקשרו" מיטב הציטוטים מהעימות ה-3

יעל אבן אור, ארה"ב

23.10.2012 / 7:05

בעוד רומני עקץ את אובמה ש"דילג" על ביקור בישראל, השיב הנשיא כי הוא עצמו דווקא לא השתמש בביקור כדי לגייס כספים. רומני: "אני לא הולך לומר לפוטין שאתגמש אחרי הבחירות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה ויריבו מיט רומני, נפגשו הלילה (שלישי) לעימות הנשיאותי השלישי והאחרון, שלעומת קודמיו התמקד הפעם בנושאי מדיניות חוץ. בעוד השניים סטו לעתים קרובות לנושאי כלכלה, דווקא הדיונים בנושאי החוץ הניבו לא מעט עקיצות ושורות מחץ, שצפויים ללוות את המועמדים עד הבחירות בחודש הבא.

על ישראל

רומני: "הסיבה שאני קורא לסיור שלך במזרח התיכון 'סיור התנצלויות' היא שטסת למצרים, לערב הסעודית, לטורקיה ולעירק – ודרך אגב, דילגת על ישראל, הידידה הקרובה ביותר שלנו באזור. ודרך אגב, גם הם הבחינו שדילגת על ישראל".

אובמה: "כשהגעתי לישראל כמועמד לנשיאות, לא לקחתי תורמים. לא ביקרתי באירועי גיוס כספים. אני הלכתי למוזיאון יד ושם, כדי להזכיר לעצמי את הרשע שבעולם. ביקרתי בשדרות, שמותקפת ברקטות מחמאס, פגשתי הורים שהראו לי איך רקטות פגעו סמוך לחדרים בהם ישנים הילדים שלהם".

העימות הנשיאותי השלישי בחירות ארה"ב 2012. GettyImages
"שנות ה-80' התקשרו והן מבקשות את מדיניות החוץ שלהן בחזרה"/GettyImages

על רוסיה

אובמה: "המושל רומני, אני שמח לשמוע שאתה מכיר בכך שאל-קאעדה היא איום, מפני שלפני כמה חודשים כשנשאלת מהו האיום הגדול ביותר על ארה"ב ענית 'רוסיה'. לא אל-קאעדה, רוסיה. שנות ה-80' התקשרו, הן מבקשות את מדיניות החוץ שלהן בחזרה".

רומני: "אני לא הולך להרכיב משקפיים ורודים בכל הנוגע לרוסיה ומר פוטין, ואני בהחלט לא הולך לומר לו: 'אני אהיה גמיש יותר אחרי הבחירות'. אחרי הבחירות, יהיה לארה"ב אפילו יותר עמוד שדרה".

על אירן

רומני: "קראתי לסנקציות לפני שנים כשביקרתי בישראל, והן אכן עובדות. היה עדיף להתחיל אותן קודם, אבל טוב שזה קרה בסוף. כעת, הייתי מחמיר אותן".

אובמה: "המושל רומני, אנחנו הפעלנו על אירן את הסנקציות הקשות ביותר, וכשאנחנו עשינו זאת אתה עדיין השקעת בחברות סיניות שסוחרות בנפט אירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully