וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הלבנת המיליונים: גם אחיו של אברג'יל נחקר

26.5.2014 / 7:28

לוואלה! חדשות נודע כי אייבי אברג'יל, אחיו של יצחק, נחקר בחשד למעורבות בחקירה, במרכזה ניצב החשד לפיו קבלני "ב. יאיר" הלבינו כ-60 מיליון שקלים עבור העבריין הבכיר

צילום: אבי כהן, יוסי ציפקיס, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

חקירת החשד להלבנת מיליונים של חברת הנדל"ן "ב. יאיר" עבור העבריין יצחק אברג'יל הולכת ומסתעפת: לוואלה! חדשות נודע כי במסגרת הפרשה, נחקר באזהרה גם אייבי אברג'יל, אחיו של העבריין הבכיר. במסגרת חקירתו, נבדק הקשר שלו למערכת המסועפת, במסגרתה הלבינו שני אחים קבלנים ושני קבלני משנה בחברת הנדל"ן עשרות מיליוני שקלים עבור אברג'יל, לאחר שזה מנע את קריסת החברה בגין חובות.

במסגרת החקירה, צפויה המשטרה לחקור עוד עשרות בני אדם נוספים החשודים במעורבות בפרשת ההלבנה. אחד מהם, כך לפי גורמים המעורים בחקירה, הוא העבריין הירושלמי יעקב (עקא) שמעון, אחד האנשים הנאמנים על אברג'יל החשוד כי ניהל עבורו את עסקיו מול חברת "ב. יאיר" בעת שהוא שהה בחו"ל.

עוד על הפרשה:
"ב. יאיר" היא החברה החשודה בהלבנת מיליונים לאברג'יל
"אברג'יל הציל את הקבלנים מקריסה - ופרש עליהם חסותו"
יזמי נדל"ן חשודים בהלבנת 60 מיליון שקל לאברג'יל

חשד: קבלנים הזרימו מיליונים לארגון הפשע של אברג'יל. אבי כהן
. אברג'יל בדיון בבקשה להארכת מעצרו/אבי כהן

חוקרי המשטרה עקבו במשך שנים ארוכות אחר הקשר בין אברג'יל לבין יזמי הנדל"ן, שהכירו דרך מכר משותף – גבי בן הרוש, נציגו של העבריין הבכיר בירושלים, שהוא גם חבר ילדות של אחד מבעלי החברה. על פי המידע המודיעיני שנאסף, בתחילת שנות ה-2000, בעת שהקבלנים היו על סף פשיטת רגל, הצליח בן הרוש באמצעות קשריו בעיריית ירושלים לארגן להם מכרזי עבודה, דבר שהביא לתנופה ולצמיחה גדולה של החברה. בהמשך, הכיר בן הרוש בין האחים הקבלנים לבין אברג'יל.

כשהחברה נתקעה פעם נוספת לקשיים, הפעם בפרויקט שעסקה בו באילת, פרש את חסותו אברג'יל על מנהליה – בעיקר מקורבו "עקא" – והצליח להוציא את הפרויקט מהבוץ. במשטרה חושדים כי באותו פרויקט הצליח אברג'יל באמצעות חברת משנה לגרוף עבור "ב. יאיר" סכומי עתק המסתכמים בכ-60 מיליון שקלים. בעלי החברה מצדם, כך לפי ממצאי המשטרה, ביקשו להשיב לגורם הפשע הבכיר כגמולו, ולכן העניקו לו גישה לכספים שהולבנו - ובכך היוו, הלכה למעשה, כבסיס הכלכלי האיתן ביותר של ארגון הפשיעה הגדול ביותר במדינה.

על פי החשד במשטרה, הקשר בין אברג?יל לבין הקבלנים הוא כה עמוק, עד כי כל אנשיו הקרובים של ראש ארגון הפשע בעבר ובהווה רכשו בתים בהנחות משמעותיות מחברת "ב. יאיר". כך, למשל, "עקא" מתגורר בדירה שהוקמה כחלק מפרויקט של החברה בשכונת הר חומה בירושלים. עבריינים נוספים המקורבים לאברג'יל, הנחשבים לזוטרים יותרל קיבלו גם הם הנחות מן החברה הקבלנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully