וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ב. יאיר" היא החברה החשודה בהלבנת מיליונים לאברג'יל

21.5.2014 / 18:47

הותר לפרסום: שני אחים קבלנים ושני קבלני משנה מחברת הנדל"ן נעצרו אתמול בחשד שהלבינו עשרות מיליוני שקלים עבור העבריין, כחלק בתמורה לכך שהציל את החברה מקריסה

צילום: אבי כהן, יוסי ציפקיס, גדעון צנטנר; עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

חברת הנדל"ן "ב. יאיר" היא החברה ששני אחים קבלנים ושני קבלני משנה שעובדים בה נעצרו אתמול בחשד שהלבינו מיליונים עבור העבריין יצחק אברג'יל - כך הותר היום (רביעי) לפרסום. העצורים חשודים שהלבינו עשרות מיליוני שקלים עבור אברג'יל, לאחר שזה מנע את קריסת החברה בגין חובות. בית משפט השלום בראשון לציון האריך אתמול בשישה ימין את מעצרם של הארבעה, ומעצרו של אברג'יל הוארך בשבעה ימים.

יצחק אברג'יל מובא לדיון על תנאי מעצרו בבית המשפט המחוזי בירושלים, ינואר 2014. טלי מאייר
אברג'יל/טלי מאייר

עורך דינו, שרון נהרי, טען כי הוא מכחיש את המעשים המיוחסים לו. אברג'יל הוחזר ארצה ב-30 בינואר השנה להמשך נשיאת עונש של שמונה שנות מאסר וחצי שנגזר עליו בארה"ב בגין עבירות של סחר בסמים והלבנת הון.

חוקרי המשטרה עקבו במשך שנים ארוכות אחר הקשר בין אברג'יל לבין יזמי הנדל"ן, שהכירו דרך מכר משותף – גבי בן הרוש, נציגו של העבריין הבכיר בירושלים, שהוא גם חבר ילדות של אחד מבעלי החברה. על פי המידע המודיעיני שנאסף, אחת הסיבות להידוק הקשרים בין אברג'יל לבין החברה היא העובדה כי בעת שהייתה בחברה על סף פשיטת רגל לפני כמה שנים – טרם החלה לקחת חלק בפרויקטים גדולים ברחבי המדינה – פרש את חסותו העבריין על מנהליה. בעלי החברה מצדם, כך לפי ממצאי המשטרה, ביקשו להשיב לגורם הפשע הבכיר כגמולו, ולכן העניקו לו גישה לכספים שהולבנו - ובכך היוו, הלכה למעשה, כבסיס הכלכלי האיתן ביותר של ארגון הפשיעה הגדול ביותר במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully