וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד דרמטי: קשיש סורי מחולץ תחת אש צלפים

הסרטון מראה כיצד חבריו של האיש בחלב מסייעים לו להגיע למקום מבטחים בזמן שחיילים מטווחים אותם. שר החוץ ג'ון קרי בא לדמשק כדי לדון במלחמה בסוריה, פוטין העדיף לשחק בעט

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

סרטון שעלה לרשת מתעד חילוץ יוצא דופן של אדם מבוגר שנקלע לאש צלפים בחלב. בסרטון נראה האיש שרוע על הארץ כשהוא לא מסוגל לזוז, וחבריו גוררים אותו למקום מבטחים תחת אש כבדה. לא ניתן לוודא את מהימנות הסרטון.

חלב, בחלק הצפון-מערבי של סוריה, הפכה לעי חורבות במהלך מלחמת האזרחים במדינה. בחודשים האחרונים ממשיך צבא המשטר במאמצו לפורר את כיסי ההתנגדות שנותרו בה. מאות אלפים מתושבי חלב נמלטו מהעיר, ולאלה שנותרו בה אין מים זורמים או חשמל.

שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגי לברוב. מאי 2013. רויטרס
שר החוץ הרוסי לברוב ושר החוץ האמריקאי קרי, ברגע נעים יותר של המפגש/רויטרס

אתמול דווח כי רשת האינטרנט, אמצעי התקשורת העיקרי המקשר בין המורדים, נותקה ברחבי המדינה. היום, כעבור 19 שעות, מסתמן שהחיבור שב לפעול בצורה סדירה. הטלוויזיה הממלכתית של סוריה טענה כי הניתוק אירע בשל תקלה בסיב אופטי מרכזי, אך מומחים במערב הטילו ספק בטענות, משום שסוריה מחוברת לרשת העולמית דרך ארבעה כבלים תת-ימיים שונים, המופעלים על-ידי ספקיות עצמאיות. בחודש נובמבר של השנה שעברה נותק האינטרנט בסוריה למשך שלושה ימים. פעילי אופוזיציה טענו אז כי היה זה ניסיון של המשטר לשתק את פעילותם, וחששו ממעשי טבח בחסות האפלה התקשורתית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

סאלחי בדמשק, קרי במוסקבה

אמש בא לדמשק שר החוץ של איראן, עלי אכבר סאלחי, והציע לסוריה עזרה בלחימה נגד המורדים. בפגישה עם הנשיא בשאר אסד, אמר השר האיראני כי טהרן לא תתמוך בתכנית רוסית-אמריקנית להתערבות צבאית בסוריה. "אנחנו אופטימיים לגבי העתיד של סוריה", אמר סאלחי, "תודה לאל, סוריה נמצאת במסלול הנכון והיא תנצח. אסור לכפות עליה פתרון חיצוני".

במקביל, נפגש במוסקבה שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי עם עמיתו הרוסי סרגיי ולברוב ועם הנשיא ולדימיר פוטין. קרי הגיע ברוח נמרצת כדי לשכנע את הרוסים "ליישר קו" עם וושינגטון, אך התקבל באווירה צוננת למדי: פוטין איחר לפגישה עמו בשלוש שעות, וכשישב מולו שמר על פנים קפואים ושיחק בעט בזמן שקרי דיבר. בהצהרה שמסר, התעלם הנשיא הרוסי מהמשבר בסוריה.

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully