וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: "ממשיכים לבקש תשובות על זיגייר"

שר החוץ האוסטרלי אמר כי קנברה ממתינה לקבלת מידע מישראל בנושא השימוש בדרכוניו האוסטרליים של מי שכונה האסיר X. "עד כמה שאני יודע לא היה דין וחשבון ברור למה שארע"

שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר, אמר הלילה (שלישי) כי קנברה ממשיכה לדרוש מישראל תשובות בנוגע לפרשת סוכן המוסד בן זיגייר שהתאבד בתאו וכונה האסיר X. "עד כמה שאני יודע לא היה דין וחשבון ברור למה שארע", אמר השר לרדיו ABC האוסטרלי, בעת שביקר בוושינגטון, שם נפגש עם סגן הנשיא ג'ו ביידן. "מה גרם למעצרו, בידודו, התאבדותו?"

"ביקשנו מישראל את כל המידע הרלוונטי בנושא ונמשיך לעשות זאת", אמר. קאר הוסיף כי הוא ממתין לתשובות מישראל בנושא השימוש שייתכן שזיגייר עשה בדרכונים אוסטרליים. "זה עלול ליצור בעיות עבור אוסטרלים אשר נוסעים בעולם", אמר. "לאוסטרליה יש אינטרס ברור, נקודת מבט ברורה על זה, ואנו מתנגדים לשימוש בדרכונים אוסטרלים בידי סוכנויות ביון זרות באמצעות אזרחות כפולה".

שר החוץ של אוסטרליה, בוב קאר, במסיבת עיתונאים בעיר פרת', ינואר 2013. Paul Kane/Getty Images, GettyImages
"ביקשנו מישראל את כל המידע הרלוונטי". שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר/GettyImages, Paul Kane/Getty Images

אתמול פרסם ה"סאנדי מורנינג הראלד" האוסטרלי דיווח שהתבסס על ידיעה שפורסמה ב"דר שפיגל" הגרמני, לפיו זיגייר יצר קשר עם סוכני חיזבאללה בלבנון והעביר להם מידע על סוכנים ששיתפו פעולה עם המוסד. בעקבות המידע, שני סוכנים לבנונים נעצרו ונידונו ל-15 שנות מאסר ועבודת פרך.
מוקדם יותר החודש הגיבה ראש ממשלת אוסטרליה, ג'וליה גילארד, לראשונה לנושא ואמרה כי "למדנו כמה לקחים לגבי נהלי העבודה כשאדם נעצר בהאשמות הקשורות למודיעין".

גורמי אופוזיציה באוסטרליה טענו אז כי הממשלה לא השיבה עדיין על כל השאלות שיש לענות עליהן בפרשה. מנהיגת מפלגת אופוזיציה, כריסטין מילן, העלתה את השאלה האם קאר ביקש את הדוח המשפטי מישראל בנוגע למותו המסתורי של זיגייר בתאו. "מתי מר קאר ילחץ על ממשלת ישראל בעניינים הללו? והאם סטפן סמית יתוודה על הדברים שנאמר לו בזמנו במחלקה שלו ואם אמר לראש הממשלה ראד מה קורה".

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully