וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: פצמ"ר מסוריה נפל ברמת הגולן, אין נפגעים

קובי דוד

5.12.2012 / 19:38

בפעם החמישית בתקופה של כחודש נורתה אש מכיוון סוריה אל ישראל. גם הפעם, מדובר כנראה בירי תועה. השבוע מתח מזכ"ל האו"ם ביקורת על אסד: "מפר ההסכם עם ישראל"

פצצת מרגמה נחתה הערב (רביעי) בשטח פתוח באזור מוצב תל חזקה שברמת הגולן. ככל הנראה שמדובר בירי תועה מכיוון סוריה. איש לא נפגע, ולא נגרם נזק לרכוש. זוהי הפעם החמישית בתקופה של כחודש בה אירוע דומה קורה.

בחודש שעבר נפתחה אש מכיוון סוריה לעבר סיור של צה"ל באזור תל חזקה ברמת הגולן. כתוצאה מהירי נפגע רכב צבאי בגלגליו, אך לא היו נפגעים. הכוח לא זיהה את מקור הירי, ולכן לא השיב אש. יום לפני כן נורתה אש מנשק קל לעבר כוח צה"ל שסייר סמוך למוצב תל חזקה. גם במקרה זה בחר כוח הלוחמים שלא להגיב לירי.

באותו שבוע נפתחה אש לעבר כוח צה"ל שסייר באותו המקום, אז השיב הסיור לעבר מקור הירי, בירי ארטילרי. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון, מתח ביום שני ביקורת חריפה על משטרו של נשיא סוריה בשאר אסד, והאשים את ממשלתו בהפרה חמורה של ההסכם שחתמה עם ישראל בשנת 1974 – כך דיווחה סוכנות הידיעות AP.

בדו"ח שהגיש למועצת הביטחון של האו"ם קרא באן לשתי המדינות להפסיק את הירי, בעקבות הפגזים שנורו בשבועות האחרונים מסוריה לעבר שטח ישראל ברמת הגולן. "אני מודאג מהפוטנציאל שיש לנוכחות של כוחות אופוזיציה חמושים להצית עימות גדול יותר בין ישראל וסוריה", אמר המזכ"ל, "אסור שתהיה כל פעילות צבאית מכל סוג שהוא באזור ההפרדה".
לאחרונה התגברו הסיורים והגברת הערנות של צה"ל לאורך הגבול הסורי, כתוצאה מהתגברות הלחימה בין צבא סוריה למורדים. זאת לאחר שבתחילת החודש שעבר חדרו שלושה טנקים סורים לשטח המפורז ברמת הגולן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully