וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תכשיר יחימוביץ' את צירוף השמות החדשים במפלגתה

פנחס וולף

12.10.2012 / 15:53

תקנון מפלגת העבודה קובע כי רק חבר מפלגה למעלה מחצי שנה רשאי להתמודד על מקום ברשימתה לכנסת. כעת, פועלת יחימוביץ’ להסיר המגבלה ולאפשר צירופם של רוזנטל, וילנאי ושפיר

קבלת פנים חמה לשמות החדשים במפלגת העבודה: גורמים במפלגה סיפרו היום (שישי) לוואלה! חדשות כי יושבת הראש, ח"כ שלי יחימוביץ', מתכוונת לבטל את הסעיף הדורש אכשרה של חצי שנה כדי להתמודד בפריימריז למפלגה. המהלך יאפשר לכל מי שיבקש להתמודד בבחירות המקדימות, להצטרף כעת לשורות המפלגה.

התקנה הנוכחית קובעת כי רק חבר מפלגה למעלה מחצי שנה יהיה רשאי להתמודד על מקום ברשימתה לכנסת. משמעות הדבר היא שהשמות החדשים שיחימוביץ' פועלת לצירופם למפלגה, לא יוכלו להתמודד בפריימריז.

היום נודע כי בחודשים האחרונים קיימה יחימוביץ' בירורים משפטיים כדי לוודא שמתמודדים חדשים לרשימת המפלגה לכנסת, שאינם חברים בה, יוכלו להתפקד למפלגה. מתברר שליחימוביץ' לא תהיה בעיה להתיר את התמודדותם של השמות החדשים, בהם היא מעוניינת מאוד, משום שחוקת המפלגה מאפשרת למזכירות הלשכה - גוף מצומצם שבראשו היא עומדת - לאפשר לכל מי שיבקש להתמודד. יחימוביץ' אף לא תצטרך להביא זאת למוסדות המפלגה וכך תתאפשר הכרזה על התמודדות של שמות חדשים כבר בימים הקרובים.

הנהנים משינוי התקנה: סתיו שפיר, מיקי רוזנטל ואורלי וילנאי

בין השמות החמים עליהם מדברים במפלגת העבודה נמצאים פרופסור יוסי יונה, הפעילה החברתית סתיו שפיר והעיתונאים אורלי וילנאי ומיקי רוזנטל. ניצב בדימוס משה מזרחי ונועם שליט לא יזדקקו להסרת סעיף האכשרה, שכן הם חברי מפלגה תקופה הארוכה מחצי שנה. בימים הקרובים צפויים להיחשף שמותיהם של מועמדים נוספים שיצטרפו לשורות המפלגה.

מאז עריקת שר הביטחון אהוד ברק ממפלגת העבודה, המפלגה החלה לנסוק בסקרים, שחוזים לה כעת כ-20 מנדטים - פי שניים וחצי מגודל הסיעה כיום. בעוד שבליכוד צפוי קרב מדמם על המקומות המוגבלים ברשימה הארצית, בעבודה נוצרו מקומות רבים חדשים, אותם מנסה היו"ר לאייש בכוכבים חדשים. הדבר מזכיר את התנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו בבחירות 2009, אז זינק הליכוד מ- 12 ל-27 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully