וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבטו ובעטו בצעיר בירושלים: "ערבי לא יהיה פה"

12.9.2012 / 11:52

לששת הנערים, תושבי הבירה בני 14-16, מיוחסת תקיפתו של איברהים אבו טאעה על רקע לאומני. על פי כתב האישום הם תקפו אותו רק לאחר שהבינו כי אינו יהודי: "ערבי לא יהיה פה"

צילום: גדעון צנטנר, צוות 13, עריכה: יאיר דניאל

כתבי אישום הוגשו הבוקר (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד שישה נערים, תושבי הבירה, הנאשמים כי תקפו בשבוע שעבר צעיר ערבי על רקע לאומני. על פי כתב האישום, השישה – בני 14-16 – תקפו את איברהים אבו טאעה, בן 28 מוואדי אל-ג'וז שבמזרח ירושלים, לאחר שיצא מהאירוע השנתי של עובדי מלון "ממילא", שנערך במועדון האומן 17 בתלפיות, שבדרום העיר.

איברהים אבו-טעאה, צעיר ערבי שהוכה בירושלים על ידי יהודים, ספטמבר 2012. עומר מירון
"לא עשיתי להם דבר". אבו טאעה לאחר התקיפה/עומר מירון

בכתב האישום תואר כי עם צאתו של אבו טאעה מהמועדון, חשה אחת מחברותיו לעבודה ברע, והוא וחברו התנדבו לקחת אותה לביתה אשר בשכונת קטמון בעיר. בהגיעם לכניסה לרחוב בו מתגוררת הצעירה, עצר חברו של אבו טאעה את הרכב והוא והצעירה יצאו ממנו. בשלב זה, על פי כתב האישום, ניגשו לעברם חלק מהנאשמים ושאלו אותם מה מעשיהם במקום. אבו טאעה וחברו השיבו כי הם מלווים את הבחורה הביתה וביקשו מהנערים שיניחו להם, אולם אלו המשיכו בשאלותיהם ולא עזבו את המקום.

בשלב מסוים, כך נכתב, התפתח ויכוח בין הנערים לאבו טאעה ואחד מהם אף סטר לו בלחיו. אבו טאעה נכנס לרכב והשלושה המשיכו בנסיעה לכיוון ביתה של הצעירה בקצה הרחוב. כאשר הגיעו השלושה סמוך לביתה של הצעירה, הגיחו ממולם, בשנית, כל הנאשמים, כאשר מרביתם הקיפו את אבו טאעה וחלקם בודדו את חברו ואת הצעירה. על פי כתב האישום, בשלב זה שאל אחד הנערים את חברו של טאעה, יהודי, אם טאעה ערבי וכשזה השיב בחיוב אמר הנער: "ערבי לא יהיה פה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חשוד בהכאת ערבי בירושלים מובא להארכת מעצרו. עומר מירון
תקיפה על רקע גזעני. אחד החשודים מובא להארכת מעצרו/עומר מירון

משהבינו שמדובר בצעיר ערבי, החלו הנערים לחנוק ולדחוף אותו, הכו אותו באגרופים ובעטו בכל חלקי גופו כשהוא מתחנן בפניהם לחדול. כתוצאה מהמכות, כך על פי כתב האישום, הוא נפל ארצה והנאשמים הקיפו אותו והמשיכו לבעוט בו בכל חלקי גופו. כתוצאה מהתקיפה נשבר קרסולו של אבו טאעה, נגרמו לו שפשופים במרפק שמאל והוא חטף מכות יבשות בכל חלקי גופו.

בין היתר, מייחס כתב האישום גם גניבה לשניים מהנערים. על פי כתב האישום, במהלך התקיפה נפל ארנקו של אבו טאעה מכיסו ואחד הנאשמים הרים אותו ולקח מתוכו 350 שקלים ו-200 דולרים שהיו בו וחילק את הכסף מאוחר יותר בינו ובין נאשם אחר.

עורך הדין שאול עזרא, המייצג את אחד הנערים בן 14 בפרשה, מסר בתגובה לכתב האישום שמרשו היה צופה פאסיבי. "כתב האישום שהוגש נגד מרשי חמור מאוד, ברם אין סעיף שהעבירות המיוחסות למרשי היו על רקע גזעני", ציין עורך הדין. "לגבי מרשי, אנו אכן מודים שהוא היה נוכח במקום, אך כופרים בהאשמה שהוא השתתף באירוע של המתלונן, שאומר שהוא הותקף ושבר את רגלו".

לאחר התקיפה, שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, סיפר אבו טאעה: "אני לא עשיתי להם דבר. לא התגריתי בהם ולא היכיתי אותם. הייתי הערבי היחיד שם ולכן הם הרביצו לי. פחדתי מאוד, אבל לא חשבתי באותם רגעים על כך שאני עלול לאבד את החיים שלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully